Ella & Maja

Alla inlägg under januari 2012

Av Ella & Maja - 31 januari 2012 20:05

 

Hej! Idag fick vi sluta klockan två i skolan, skönt! :D Jag och Ella tog bussen till sstallet och började med att hämta in hästarna och göra i ordning dom. Sen red vi ut en sväng i skogen. Vi galopperade på en sandväg och på stubbåkern. Vi red en stund på ridbanan också. Det var kul och Sonic var jätteduktig, som vanligt. :P

Imorgon blir det Gustavsberg! :D Får se om jag hinner blogga något, annars gör jag det på torsdag. ;) Kanska gör något tidsinställt, får se.


-Maja =)

Av Ella & Maja - 30 januari 2012 21:12



Tisdag: skolan börjar 08:10 och slutar 14:00 sedan tar jag och Maja bussen till stallet! :D <3 blir antagligen en lite utesväng  och sedan volten skulle jag tro ;)

Onsdag: skolan börjar 08:20 och slutar typ 14:30 Sedan åker jag, Maja, Majas mamma och min mamma till stallet, och sedan lastar vi hästarna och åkter till Gustavsberg och hopptränar för Pia!! :D Och så följer Bea med ;)

Torsdag: Min födelsedag!! :D Jag tror att jag och min familj går på en thai restaurant inne i stan! :)

Fredag: Skolan börjar 08:10 och slutar 14:00 Jag och mamma åker till stallet :) tänkte longera Bronco tror jag ;) Sedan ska jag på en kompis fest! :)

Lördag & Söndag: Jag och Maja tar bussen till stallet som vanligt :)


Så ser min vecka ut :)


/Ella xoxo


Av Ella & Maja - 30 januari 2012 20:12

Jaha då var det måndag igen då... xP Men det började med en vanlig skoldag... När jag kom hem gjorde jag rent på marsvinen och så ställde jag in disken i diskmaskinen och sedan gjorde jag chokladbollar :) och nu har jag gjort lite läxor.

Ja... jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. Vad ska jag blogga om? Vad tycker ni? Börjar bloggen bli tråkig, för att vi bara skriver om vad vi gör på dagarna... Eller vad tycker ni? Kommentera.


Av Ella & Maja - 30 januari 2012 08:13

Godmorgon! Idag är det välldigt kallt, 11 minus grader! Brrr. 

Idag ska jag inte till stallet, min medryttare är där. En klasskompis ska hem till mig efter skolan.

Vad ska ni göra idag?? :)


/Maja

Av Ella & Maja - 29 januari 2012 20:21

Ändra mixpod...? ;P


/m

Av Ella & Maja - 29 januari 2012 19:52

Idag hade vi morronfodring i stallet. :) VI började med att ge alla hästar mat och sdan tog vi ut dem, förutom våra hästar eftetersom vi skulle rida, vi stllde upp dem i gången och borstade på dem och så där. :)

Sedan red vi ut på andra sidan vägen vi red på kulla gårdsväg, det blev rätt mycket galopp men det är bra för då får Bronco in den "rätta" galoppen för han har så svårt med sin galopp. Men han blir mycket piggare när man rider ut också, för när han galoperar så galopperar han inte med bakbenen utan dem travar, han har lixom svårt att trampa under sig. Och därför måste jag hjälpa honom med det. Pias lektion var super bra! :D och nu vet jag hur jag ska göra för att galoppen ska bli bra!! Det var skillnad från Irené och Pia, Irre sa att jag skulle galoppera korta sträckor, och hålla ihop honom jättemycket. Medans Pia säger att jag ska galoppera fort så att han får stäcka ut sig, för då blir det riktig galopp, för han har en väldigt stor galopp. Och sedan kan man börja korta in honom för annars går det lite överdrivet fort och stort x)

sedan när vi kom tillbaka ställde vi ut hästarna i hagen och vi började mocka och fixa foder osv.. Men Bronco hade lyckats bajsa i vatten hinken x)

Och mamma hade åkt till Hööks för att byta hans halstäcke för att det har gått sönder. Men nu har han ett nytt! ;)

Sedan åkte vi hem, och jag gjorde läxor åt middag osv...


See ya!

/ELLA! :D

Av Ella & Maja - 29 januari 2012 17:45

Såhär ser nästa vecka ut:

Måndag: Emmylou (medryttare) tar hand om Sonic. Byta på mössen, läxor. Ja, inte några speciella planer...

Tisdag: Åker till stallet direkt efter skolan med Ella.

Onsdag: Jag & Sonic åker iväg med Ella & Bronco och Beatrice & Pelle till Gustavsbergsridskola och tränar i deras ridhus. Jippie!

Torsdag: Emmylou tar hand om Sonic. Jag kanske är med någon kompis, gör läxor eller bara softar. ^^ Ellas födelsedag:)

Fredag: Jag och mamma är i stallet. Ella ditt ljugo! xp Hahah skojja bara. <3 Ella och hennes mamma är i stallet.  Jag ska till tandläkaren och efter det ska jag på en klasskompis kalas. Kul! :D

Lördag & Söndag: Jag och Ella är väll i stallet som vanligt...? :)


Så ser min vecka ut. Vad ska ni göra i veckan som kommer? Kommentera!

 

ÄLSKADE LILLA PONNY!!! :* <333

/MAJA :D

Av Ella & Maja - 29 januari 2012 16:05

Har precis tittat på Ponnyakuten. Det är så kul! :D Om ni vill se alla avsnitt så klicka HÄR! Där kan ni dessutom se extra webbklipp. :)

Här är alla deltagarna för i år (text+bilder kmr ifrån hemsidan :P) :

Tilda och hästen Kimberley

Tilda och Kimberley

Tilda är 16 år och kommer från Sundsvall.
Tildas problem ligger i hanteringen. Kimberley är ouppfostrad och har ingen respekt för Tilda. Hon drar och sliter sig när Tilda leder henne.

 

Henrik och Helene

Henrik är 14 år och kommer från Kullavik som ligger utanför Göteborg. Helene är ett dansk halvblod.
Henrik är en duktig dressyrryttare och siktar på SM. Hans mål är svårt att uppnå vilket inte beror på ridningen utan på att Helene är rädd för att åka transport. Hon får panik, lägger sig ner och
sparkar sönder luckan.

 

Ida och Casanova

Ida är 11 år och kommer från Bollnäs.
Casanova, en b?ponny, är endast 3 år och ska ridas in. Han är knappt hanterad och aldrig riden.

 

Isabella och Musse

Isabella är 13 år och kommer från Sigtuna utanför Stockholm. Musse är ridskolehäst på Sigtuna ridklubb. Han är snäll i all hantering och ridning förutom just hoppning. Musse vägrar hoppa och går inte ens över bommar på marken. Alla ridlärare såväl som elever på ridskolan har försökt men det är en ständig kamp. Isabella är elev på ridskolan och är expert på envisa hästar.

 

Nellie och Stella

Nellie är 11 år och kommer från Tjörn som ligger utanför Göteborg. 
Nellies problem är lastningen och Stella stegrar sig riktigt högt och slår med framhovarna. Nellie är tävlingsinriktad men det är svårt för henne att komma iväg på tävlingar och träningar. Nellies pappa är den som brukar hjälpa henne och även han har stora problem med Stella.
Nellies mamma vägrar numera att följa med eftersom hon tycker att det är för läskigt.

 

Johannes och Cassiopeja

Johannes är 12 år och kommer från Sandviken.
Cassiopeja är het och sticker i hoppningen.
Johannes har därför inte fått hoppa så mycket för sin mamma som är rädd när han rider.

 

Martin och Nisse

Martin är 12 år och kommer från Stockholm.
Nisse är 18 år och är en duktig hopphäst så länge det inte handlar om vattenhinder. Martins mål är att tävla fälttävlan och det går inte så länge han vägrar vattengravarna.

 

Shirin och Silvia Lady

Shirin är 16 år och kommer från Malmö. 
Shirins problem är att hon är rädd för att hoppa. Trots sin rädsla har hon ett mål att hoppa en meter. Eftersom Shirin rider på ridskola 1 gång i veckan och får inte möjlighet att hoppa så ofta så är det svårt att bota rädslan. Malmö ridklubb lånar ut en av deras lektionshästar så att Shirin ska få en chans att nå sitt mål.

//MAJA

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards