Ella & Maja

Alla inlägg under april 2011

Av Ella & Maja - 29 april 2011 15:47

Hejsan!! :)


Idag är det fredag. Jag var som vanligt i skolan idag. Jag och Ella håller på med en powerpoint om våra medryttarhästar. :) Super skojj!! :D Vi satt till och med innne på rasten för att jobba med den! xD


När jag kom hem åt jag typ mellis och packade lite inför imorgon, för i helgen ska vi (Jag, Ella och våra mammor) till ett ställe där vi bor i en stuga och hyr varsin islandshäst!!   Vi åker dit några gånger om året. Jag rider alltid en häst som heter Kiljan från Nässelsta. Han är musblack och född år 2000. Här kommer en bild på Kiljan:

  När Ella följde med dom första gångerna dit (för flera år sedan) så hade hon en skimmel som hette Thoka från Grönagången. Hon är född år 2000 också. ;)

<-- Thoka (hästen som Ella red i början).

Men nu rider Ella en annan häst som heter Stóri-Skjóni frá Svalbarði. Han är skäck och född år 1999. Här kommer en bild på Skjoni:

 

Men nu ska jag iväg till ridskolan. Vi får se om vi tar med en dator i helgen så att vi kan skriva lite. Får se ;)


Kram! /Majzan

Av Ella & Maja - 26 april 2011 17:42

Hejsan allihop!


Idag är det tisdag, så idag var det första dagen i skolan sen påsklovet... Det var roligt att träffa alla kompisar igen men inte själva skolan kanske... Och så fick vi läxor!! :O Det var faktiskt sämst!! Vi fick en läxa till imorgon som jag måste göra nu ikväll. Gud vad trött man blir. -.-


Sen efter skolan åkte jag till ridskolan med Ella. Jag red Faramir och Ella red Bill. Det var roligt och vi fick öva på att lägga volter mellan två hinder och så. Sen fick vi hoppa en oxer också som var 70 cm hög. :) Det var jätteskojjigt!! :D


Nu är jag inne lite på facebook och så, men snart ska ja göra läxorna och äta middag.


Ses!! :) //Majzan <3


Av Ella & Maja - 25 april 2011 19:51

Hejsan hejsan!!


Idag är det Måndag, sista dagen på påsklovet!   Imorgon måste man börja gå upp tidigt igen... :(


Förlåt för att vi inte har hunnit skriva så mycket på påsklovet! Man har ju inte riktigt lust att sitta vid datan då.. ;) Men på påsklovet har jag gjort en massa kul!! :D På Påskafton fick jag ett påskägg!! :D Jag fick en massa godis såklart men också mascara, läppglans, nagellack i vitt och svart och en Schleichryttare.


Idag har jag vart hos mina kusiner och vart hos Ella en timma. Sen har jag inte gjort så mycket mer! xD


// Majzan   

Av Ella & Maja - 20 april 2011 22:13

Nu börjar våran frågestund! Den håller på till den 25 April. 

Så passa på att fråga nu!! 


   Frågestund!!

Fråga vad du vill!!

Fråga på!!

Av Ella & Maja - 20 april 2011 11:11

 Idag ska jag & Majzan till Långsunda gård!!     ska bli JÄTTE kul!!    


Nu på förmiddagen har jag inte gjort så mycket... Har städat lite och så... Ska rensa buren på mina marsvin Lilja och Mango.  


Här kommer lite bilder på dem!  


         Zötizar!! Älskar er!! 4-ever!!    

Av Ella & Maja - 19 april 2011 22:42

  


    

 Green Day låt: boulevard of broken dreams. // Elliz









Av Ella & Maja - 19 april 2011 21:57

Idag har jag och Maja varit på ridningen! (i hoppgruppen) Jag fick Bill!!!     

Nu var det ett tag sedan jag fick honom...     För han är ju min STORA favorit!!!   

Men nu hoppas jag att jag kommer att få honom mer nu...!  


Idag fick vi träna på att lägga volter runt ett hinder. Och jobba lite med galopp sprången   Det var kul!      


Bill:


Love you 4-ever!!!!   <333      



// Elliz   

Av Ella & Maja - 19 april 2011 21:38

Hur många M finns det bland N:en??


NNMNMNNNMNNNMMMMNNNNMNMNMNNNM


Tjadååå!! // Elliz   

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards