Ella & Maja

Alla inlägg under maj 2011

Av Ella & Maja - 30 maj 2011 19:26

Hej idag var jag med Maja efter skolan, vi hämtade Tea och hoppade hinder med henne!   (en hund) Det var kul!!

Sen hade jag utvecklingssamtal... -.-   det var fett tråkigt!! 

Men nu håller jag på med Lilja och Mango <3

                 Söta vaa?? :) <3333


//Elliz <3

Av Ella & Maja - 28 maj 2011 11:51

Hej, förlåt att jag inte har skrivit på ett tag!!    

Men jag börjar från i torsdags...

Då var jag, Martin (min bror) och pappa på Petters boksläpp (Majzans pappa)  

Jag hängde men Majzan och Elsa (en klasskompis) Vi hade jätte kul va var på skansen, i akvariet m.m   ungefär det som Majzan berättade...  

Och sen igår var jag och red, Jag fick Robin Hood     Han är en av mina favoriter, han gick så fint på tygeln, fast det brukar han göra ^^

 

Här är Robin <33

Och sen efter ridningen så åt vi middag hemma hos Ludde & daniela (mina bästa grannar)     Vi hade trevligt.


Sen idag har jag städat på mitt rum nästan hela dagen. -.- det är jä*ligt drygt!!

-.- men det blev jätte fint!!      Men nu måste jag göra mig i ordning för jag ska till ett par gäster och fika sen!!  Och dem har en jätte gullig labrador som heter Merlo  


Hejdå

//Elliz ^^ <333  

Av Ella & Maja - 27 maj 2011 18:45

Hej alla bloggisar!   


Sry, han aldrig skriva ngt i går!  Min pappa har skrivit en bok och vi var på ett party för den boken typ. Det var kul, för vi var på skansken-akvariet!   Ella och en till klasskompis var där och vi gick runt och kollade på djuren o.s.v Det fanns jättegoda fruktspett, korvar mm. Jag hade tatt en bild i den boken. ^^ När pappa hållde ett tal typ så sa han att jag skulle komma upp på "scenen", och då var jag inte där...!    Pinsamt!     Jag var hos lemurerna elr ngt! xD hehe...

Vi kom inte hem förns jättesent så han tyvärr inte blogga ngt, sry!! Hoppas ni överlevde ändå, hahah!! xp


Idag fick vi inga läxor i skolan!!!       Hahah!! Cx, as bra juu!! ;D Annars så spelade vi teater i skolan på engelska. Jag är berättare.   Teatern vi spelar är Robin Hood. Och mkt passande fick Ellizen hästen Robin Hood på ridningen idag. X) Själv fick jag Cinderella. Hon är bra faktsikt. Gillar henne   Lite stark kanske, men mkt bra ändå !!

 

Synd att hon är så **** sur på andra hästar och att pyssla om bara... :(


Sry men min data är lite **** så kan tyvärr inte ladda upp fler bilder än 1 per inlägg typ. "/ sry for that!


// Majzan ^^


Av Ella & Maja - 25 maj 2011 09:47

Hej!! Igen xD


Här kommer veckans kluring:

Det var en gång en pappa och en son som var med om en allvarlig bilolycka.

Pappan klarade sig men sonen blev allvarligt skadad och pappan körde honom till sjukhuset.

När det kom till sjukhuset sa alla att han behövde opereras. Pappan väntade i väntsalen...

När de skulle börja operera så sa kirurgen "jag kan inte operera honom för han är min son"

Hur kommer det sig? Vem är kirurgen?


//Elliz <3

Av Ella & Maja - 25 maj 2011 09:28

Hej, alla bloggisar!! ;)

Idag är jag sjuk... 

Nu på förmiddagen har jag mest lyssnat på musik och kollat på TV men det är mest tråkiga program... -.- 

Just nu lyssnar jag på Beyoncé - Halo   


Men här kommer veckans musik ;)

//Elliz

Av Ella & Maja - 24 maj 2011 19:58

Hello!!   


Ida är den tisdag, alltså ridning. Red Faramirisen och det gick braa!   Vi hoppade en jätterolig bana. Ellizen red Bill.


Efter ridningen lagade jag pannkakor. ^^ Dom blev faktiskt ganska goda.    Resten av familjen var i är på villägarförenings fest elr ngt. xD Fast jag orka inte gå på den.


Annars har jag inte gjort så mkt idag. ;)


//Majzan é bääst-en.

Av Ella & Maja - 22 maj 2011 19:45

  HEJSAN!!!


YEEES!!!!!   MIN DRÖM SKA BLI VÄRKLIGHET!!!   JAG OCH ELLIZEN SKA FÅ FODERPONNYER!!!   

Okej, det är rätt sjukt faktiskt, för bara några veckor sedan trodde jag aldrig det... Men igår så ringde mamma och sa att JAG OCH ELLA SKA FÅ FODERHÄSTAR!!!!! :'D Blev så **** glad att jag kunde döö!!   Ända sendan jag började på rida (för ca. 5 år sedan) har jag önskat mig en egen häst och MIN DRÖM KOMMER ATT SLÅ IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'D

 Fast det kommer kännas konstigt att sluta på ridskolan där jag lärde mig rida, och sluta som medryttare på Rottisen....   Fast ändå, att vara fodervärld är SÅ MKT BÄTTRE!!!! 

Alvarligt talat så......kan jag inte fatta att JAG, lilla JAG, ska få en FODERHÄÄST!!! :O :'D

Vi ska få provrida efter midsommar och JAG LÄNGTAR IHJÄL MIG!!! x'D



Okej, återfå lugnet....    heheh... XD

I helgen har jag somsagt vart hos mina kusiner mm.. Det var kul!   

Kom hem för ca. 45 min sedan. Och imorron är det skola... -.- orkar inte...


Snart ska jag äta middag. :)


Tjohej! // DEN LYCKLIGASTE PÅ JOORDEN, MAHJZI MAJZAN ^^

Av Ella & Maja - 22 maj 2011 15:44

Jag fick nyss reda på att en i min släkt har cancer...    

Håller tummen för honom!! Alla bloggare gör det för mig med!!

Han är blodgivare, och när han skulle ge blod så såg dem att han hade jätte dåliga blodvärlden... Så ha gick och kollade upp det, och då visade det sig att han hade cancer...   han har cancer i ena tarmen, och precis vid njuren... Så det har spridit sig... men nu äter han jätte starka medeciner, och hoppas på att tumörerna ska bli lite mindre så att dem kan operera bort det. Om inte det funkar får han stråla sig. Och sen operara bort det. Min farmor hade också cancer i magen...

SNÄLLA DET HÄR MÅSTE LÖSA SIG!!

Han får inte dö som farmor gjorde..! Det räcker med att hon gjorde det...

Snälla dö inte ifrån mig också....   

Älskar dig  

//Elliz

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards