Ella & Maja

Alla inlägg under november 2011

Av Ella & Maja - 30 november 2011 09:00

Skojjar ni eller!? Ha rvarit USEL på att blogga! D: :(


Men ja hitills har det vair en vanlig vecka... Men idag är jag sjuk... Har sjukt ont i halsen och är väldigt täpt i näsan.


/Ella

Av Ella & Maja - 28 november 2011 16:49

Såhär kommer nog resten av veckan se ut:

Tisdag: Skola 8.10-15.45 Jag och Ella tar bussen till stallet.

Onsdag: Skola 8.20-14.00 Till stallet med mamma direkt efter skolan.

Torsdag: Skola 8.20-15.00 Inga planer, läxor?

Fredag: Skola 8.10-14.10 Bara hemma, fredagsmys x)

Helgen är jag väll i stallet som vanligt ;)


//Maja

 

Av Ella & Maja - 28 november 2011 16:36

Hade gjort ett as lång, och då menar jag verkligen as långt inlägg om Globen Horse Show i lördags, och det bara försvann! -.- :O Aja, det var i alla fall jätteroligt. ;) Hann tyvärr inte blogga om det igår. :( Men, här är programmet som vi var på:

GALA - Show

  • Inledningsprogram med magisk touch
  • Internationell hoppning VW Cup
  • Internationellt shownummer med Jean Marc Imbert
  • H&M på scenen
  • Fyrspann - FEI World Cup Driving warm up
  • Internationell hoppning - Knäcke Pokalen
  • Internationellt shownummer - Lorenzo
  • H&M Leading Rider
  • Julavslutning

Och här är lite bilder som jag hittade på google (tog inga egna :P)


Aa, det var jättekul iaf. ;) Ska gå nästa år igen tror jag. :D


Igår var jag i stallet med Ella. Och idag har jag vart i skolan men nu är jag hemma och har gjort lite läxor o så. ;)


Ha det bra! <3

¨

//Majz


Av Ella & Maja - 26 november 2011 16:47

Hahah, ja, som vi skrev föut i bilen på väg hem från stallet så ska vi på Globen Horse Show ikväll, kul! :D Det börjar klockan 7, men vi ska på restaurang först. ;)


Idag åkte jag och Ella ut ganska tidigt till stallet, för att vi behövde vara hemma lite tidigare än vanligt efter som att vi ska till Globen... Iaf, vi red ut ganska länge och det var jättekul! :D Världens bästa höstväder, verkligen! Det var inte så kallt, och solen sken. x) Härligt! <3 Sen när vi kom tbx till stallet, hade släppt hästarna i hagen osv, så gick vi ut och mockade hagen, för det var väääldigt skitigt där! Det är också vääldigt lerigt i hagen, så det var jättejobbigt att få ut skottkärran ur hagen. -.- Och jag välte den typ tre gånger på den korta biten från hagen till stallet, hahah! xD Ella fick damp på mig. :P


Klockan fem kommer Ella och hennes mamma och hämtar oss, så går vi tillsammans till någon restaurang och sedan åker vi till GLOBEN!! :D

 



//MAJZIIII

Av Ella & Maja - 26 november 2011 15:44

Hej!! Idag ska vi gå på Globen Horse Show!! :DD<3333det ska bli as kul!Bloggar mer sen!/elma

Av Ella & Maja - 23 november 2011 19:06

Hej! :) Idag var vi tvugna att vara i skolan klockan 8. -.- För vi skulle ha den där "Storsångsamlingen" som vi 6:or ska hålla i, och det gjorde vi och det gick väll ganska bra... Vi hade nog tränat alldeles för lite och så. Men iaf, sen hade vi matte, engelska och lite så. Vi slutade klockan 2 (jippie!) och då åkte jag o mamma till stallet. :) Vi tog in hästarna direkt o sen red vi ut på andra sidan vägen, det var kul. :D När vi kom tillbaka gjorde vi i ordning foder o mocka. Nu har vi precis ätit middag och jag har gjort lite läxor och så.

 

Finaste killen <3


//maja 

Av Ella & Maja - 21 november 2011 20:34

Ja, har läst massa gamla inlägg på vår blogg. Typ sånna från i sommras och så, och det är jättekul! :D Det är ju lite som att läsa sin dagbok, man så här kommer ihåg saker som man glömmt och så, det är jättekul! x) Fast ändå känns det typ som att jag skrev inläggen igår, tiden går så himmlans fort!! :O Det var ju i sommras och nu är det NOVEMBER! x Usch, tiden går ju alldeles för fort! Shit, det är ju snart jul, och halva 6:an är snart "avklarad", men det känns som att jag alldeles nyss började skolan efter sommarlovet... Jag tycker nästan att det är sorgligt, eller inte sorgligt kanske, det är fel ord, men, det är inte kul iaf.. "/ Jag vill liksom inte bli äldre så snabbt, jag ser iof fram imot högstaiet, ny skola och så. :) Men ändå blir jag lite ledsen,,, Jag har snart växt ur min skola som jag började på när jag flyttade hit som 6:åring.. :'( Snart är det bara en termin kvar. Sen aldrig mer Sickla skola.. aldrig mer mellanstadiet och klassen kommer kanske splittras och så.. När man var liten så gick tiden sådär långsamt och det var liksom skönt. :') Jag kommer ihåg när jag precis flyttat hit och gick på 6:års, livet var alltid så enkelt. Man gick till 6:årsverksamheten och jag o Ella lekte hästar på en matta. Jag red ibland på Enskede på knatteridninglektionerna som bara var sådär 20-30 minuter långa, men det var jättekul fast man blev ledd runt i ridhuset hela tiden i skritt och trav och det känndes som jag red i minst en timme så fort som tiden går nu... Helgerna var evighetslånga! Det var som jag var ledig en vecka i gämförelse med "nu tiden". Det kunde till och med vara lite långtråkigt ibland, Men nu efter såhär, gud vilken härlig känsla! Och man behövde aldrig tänka på läxor eller skolan, livet var så enkelt, man bara fanns liksom. x') Ibland önskar jag att man kunde få bli sådär liten igen, och då känns det så här sorgligt att man aldrig kommer få vara sånliten igen, aldrig få känna så igen. Man blir bara äldre och äldre. :'/ Jag gillar ju att vara så gamal som jag är nu, annars skulle jag ju inte ha sonic och så. men ibland får jag lust att bara bli liten igen.. :) <3

Men om ni själva har bloggar, så testa att läsa era gamla inlägg, det är faktiskt jättejul att titta tillbaka typ. ;P

Nu måste jag sova, imorgon blir en lå´ng dag! upp tidigt för att hinna med bussen (tror iaf vi åker buss) till språkvalet som går 20 minuter i 8. språket börjar 8.10, så imorgon är det skola mellan 8.10-15.45, tisdagar går vi värkligen jättelänge i skolan! sen är jag o ella ute vid stallet vid kanske klockan 17. kmr injte riktigt ihåg när bussrárna, går. Iaf, vi är inte hemma förns jättesent så det blir nog inget bloggande imorgon! "/ Ledsen.


Långst inlägg, hehe x)

GODNATT!


/MAJA

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards