Ella & Maja

Alla inlägg under september 2011

Av Ella & Maja - 30 september 2011 16:03

Är ledsen att jag inte har bloggat på as länge xD


Idag har jag inte gjort mycket...

mest suttit vid datan och tråkat, ingat stall idag.. :( 

känns som en evighetsedan jag var hos älsklingen!

(fast det "bara" var 2 dagar sedan xD )


Bjuder på lite bilder x)








//Ella

Av Ella & Maja - 29 september 2011 07:45


// Maja

Av Ella & Maja - 28 september 2011 17:57



    
   

Av Ella & Maja - 28 september 2011 17:48

Idag i skolan hade vi orgentering. Vi fick sovmorgon till klockan 8.50 :) Wheii! x) Idag skulle jag inte till stallet för det skulle Ella o hennes mamma. Jag gick hem o duschade, gjorde läxor och gjorde lite saker på datan. ;) Har precis laddat upp massa filmer från i fredags när Ella sov över, så nästa inlägg kommer vara fullt med filmklipp! :D Fast en del, eller alla är nog ganska tråkiga. x) Men ni får titta om ni vill eller strunta i det. :p lägger ut dom hur som hällst. ;)

Snart ska vi gå på restaurang! :D jippie! xD


Har inte bloggat så mycket den här veckan... "/ Fast har försökt så mycket jag hinner. ;) Igår var ju jag o Ella i stallet och gjorde lite filmer, kolla på dom!Tycker ni att det är roligt att vi har börjar göra lite videoinlägg och lite filmklipp till bloggen? Ska vi fortsätta med det? :) KoMeNtErA! ;D Och ska vi börja med Hiss & dissen igen? Vi har ju lagt av lite med dom...

 

// majaa

Av Ella & Maja - 27 september 2011 19:45

Hej nu är vi i stallet! :D Vi har vart ute och ridit och tänkte bjuda på lite filmer från ridturen. ;)

Här kommer lite galopp på ängen:


 

Ella råkade hålla mobilen lite fel i början, hehe -.- x) Ni får vrida datan, haha skojja xxp
 


  Men Maja är inte mycket bättre på att filma... 


 Här försvann bilden:
 


 


Här töntade hon sig: -.-

Här glömmde hon Ellas namn:


 
 

Hahah, som ni ser är maja inte jättebra på att filma. :p vi får göra några nya någon annan gång. xD


// ell o maj

Av Ella & Maja - 26 september 2011 17:44

Som rubriken säger, LÄXOR!!! Har gjort en del idag, men usch vad trött man blir på dem! :@ för att gå i 6:an tycker jag att vi har väldigt mycket. Denna veckan hade vi svenska till på tisdag, på onsdag har vi orgentering hela dagen men då fick vi en engelska/orgenteringsläxa, till torsdag har vi 2 läxor i engelska, en samhällskunskapsläxa och en matteläxa, till på fredag har vi en religonsläxa och dessutom har jag ett spanskaprov  som vi har haft i läxa att träna på. "/  jag orkar inte!!! XO 8 läxor och vi går i 6:an, är det normalt?? det är inte världens lättaste och snabbgjordaste läxor heller... :(


aja, jag har inte gjort så mycket annat idag. tråkigt inlägg det här blir, men man måste ju uppdatera bloggen lite, ;P


godnatt


// maja

Av Ella & Maja - 25 september 2011 17:05

Idag hade vi morgon fodring i stallet, det hade vi igår också x)

Men vi började med att fodra alla hästar i stallet klockan 7 sen satter vi på hästarna täcken och tog ut dem i hagen. 

Sen red jag och Maja på ridbanan. När vi hade ridit en timme ungefär så hoppade vi lite, det vat ganska lerigt men lite gick det ;)

Sedan red vi bort t5ill åkern och galopperade 4 varv :)


Härlig dag i stallet :)


//Ellaa

Av Ella & Maja - 25 september 2011 15:01

Idag har jag vart i stallet med Ella o hennes mamma. Det var jättemysigt.

När jag kom hem duschade jag o gjorde läxor. Och sedan skulle jag byta på mössen, och då upptäckte jag att den ena musen som heter Blackie har en jättestor "bulle" på ena sidan. :O Jag tror att det är en tumör eller något.. :(

Stackars Blackie.. :'(


// Maja

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards