Ella & Maja

Alla inlägg under mars 2012

Av Ella & Maja - 31 mars 2012 07:23

Idag händer det också mycket saker! :) Vi ska åka till stallet så att vi är där 10.30 tror jag. Sen ska vi städa ur skåpen och boxen och jag och Ella ska rida en sista gånga på Evlinge, och sen flyttar vi hästarna till Koviks ladan! :D

Repris bilder från när vi var där och tittade i vintars :P


 

Av Ella & Maja - 31 mars 2012 06:50

Ja, hur gick det på tävlingen igår undrar säkert ni. x) Jo, jag berättar allt från början... Jag och Ella hoppade över sista lektionen i skolan för att hinna hem och göra oss i ordning för tävlingen, så vi slutade halv två. :) Då gick vi hem och jag åt mellis och bytte om. Sen klockan kvart över två kom Ella förbi och mamma åkte med oss ut till stallet. Där började vi med att mocka, fixa fodret och fylla på vattnet. Efter det hämtade vi in hästarna och borstade och knoppade dom. :) När vi var klara ställde vi in dom i boxen, så satt dom skulle få äta sitt hö.

Sen när vi var färdiga med allt lastade vi hästarna. Bronco var ganska lätt den här gången att lasta. :D Sonic åkte med en annan häst i stallet som också skulle vara med på samma tävling.

Väl framme på Södra Evlinge (värmdö ridklubb) fick vi gå och visa upp vaccinationsintyg mm. Sen var vi funktionärer åt en ridskolegrupp som tävlade. 

Efter ett tag började det bli dags att rida fram, så vi lastade ut hästarna och sadlade, tränsade o.s.v Sen gick vi ner till uppvärmningspaddocken och värmde upp.

Först blev det den andra tjejens tur och hennes häst Pelle (som Sonic åkte med i transporten). Hon gick in i ridhuset och hoppade banan. Tyvärr stannade hennes häst på ett hinder, så det blev ingen rosett. :( Det var några i mellan men sen var det Ella och Broncos tur att hoppa 50 cm klassen. Dom klarade hela banan felfria! :D Och efter det var det min och Sonics tur, och jag klarade också hela banan felfri! :D Vi skrittade runt en stund på utebanan medans vi väntade på att det skulle bli vår tur igen på 70 cm klassen. Men först blev det Pelles tur, och tyvärr kom han ut med 12 fel! :O Han hade stannat jättemycket och så, synd. :( När Ella och Bronco skulle hoppa rev Bronco ett hinder, jättesynd. :( Han kom lite fel i svängen...

Men jag och Sonic klarade 70 cm också. ;)

Ääälskar dig Sonic! <3 Du är så himla duktig <3 :'D Underbara ponny <3

   

Rosetterna vi vann igår :) <3


Filmer från tävlingen kommer senare idag, hoppas jag! ;) <3


     

Av Ella & Maja - 30 mars 2012 16:15

20.30 idag, då gäller det! :D

Sara Kristiansson och Ebbe 5 sept 2010null

Bilder från Värmdö Ridklubb där vi ska tävla. :)


 


Av Ella & Maja - 30 mars 2012 11:45

  




Av Ella & Maja - 30 mars 2012 11:09

Nu sitter vi i skolan vi har precis kommit hem från Hellas, vi har fått lära oss om livräddning osv. och de som ville fick hoppa i vattnet och så... Men det ville inte jag och Maja x) is kaallt.. "/ xD

nu sitter vi och dricker choklad :) vi ska snart till lunchen. 


Pizza till lunch, mums! :)


Idag ska vi ju tälva på värmdöridklubb! En klass i 50 cm och en klass i 70 cm, blir lägre en förra tävlingen men det fanns inga andra klasser, men det är bra för mig och Bronco att vi får träna på lite lägre hinder, för att han tycker oftast att han bara kan gå över dem när  han vill helst hoppa mycket högre!! x) han har ju tävlat i ponnyallsvenskan. :) 


Hejdå!


   

Av Ella & Maja - 30 mars 2012 11:09

Hej! Nu sitter jag i skolan. Vi har vart på Livräddnings- och Iskunskap i Hellasgården. Dom pratade om hur man tar sig upp ur en isvak om man har ramlat vi och hur tjock isen måste vara för att man ska få gå/åka skridskor på den till exempel. Men nu är vi tillbaka i skolan och jag och Ella ska dricka varm choklad och lyssna på lite Melodifestivals låter.




 

Av Ella & Maja - 29 mars 2012 20:15

Jag och fina Jessie.

Jag och Krut på Enskederidskola vintern 2007.

Ridning på hästen Mimmi med mina syskon, vintern 2008 (?)

Galna ponny alltså! xO Höll på att flyga av när jag red henne... 

Jag och finaste Kiljan sommaren 2009 (?)

På ridläger med hästen Essan sommaren 2010. :)


Tävling på Enskederidskola med hästen Faramir, våren 2011. :) Extremt dålig bild, men ni får leva med det! :P

Ridläger på Karlshem med Kelly. Juni 2011 :)

En av dom första ridturerna tillsammans med Sonic.

Hoppträning med Sonic på Gustavsberg, november 2011.

Min och Sonics första tävling tillsammans, 4 mars 2012.


 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards