Ella & Maja

Alla inlägg under juni 2012

Av Ella & Maja - 30 juni 2012 19:57

Idag har jag inte gjort något speciellt, men för ett tag sen cyklade min familj och åt på en restaurang. Och nu ska jag packa lite, för jag åker till mitt landställe imorgon. Och kommer att stanna där i 3 dagar. Hade tänkt att göra några tidsinställda inlägg, men får se hur många det blir. Jag vet inte riktigt när Maja kommer hem, för att jag tror att hon kommer stanna på sitt landställe ett tag till... Så det blir nog inte så mycket uppdatering. Jag själv har varit väldigt dålig på att uppdatera, men jag har lixom inget att skriva om, har inte gjort så mycket, haha :P


Foto


 


Av Ella & Maja - 30 juni 2012 09:45

Hur många inlägg per dag ska en bra blogg innehålla? Dom flesta brukar svara runt 10-15 stycken välskrivna inlägg på den här frågan, då är bloggen som bäst. Själv tycker jag tio, då finns det alltid något roligt att läsa på bloggen när man besöker den, och man "hänger fortfarande med" på bloggen. Men jaha, tio inlägg per dag. Det är ju lätt att säga men svårt att få till, lättare sagt än gjort helt enkelt! Och så måste man skriva varierande och allt det där... Det är inte lätt alla gånger att komma på vad man ska skriva om, så därför har jag gjort ett litet exempel på ett "inläggsschema" för en väldigt bra och välskriven blogg. Så, om du verkligen vill satsa på din blogg och lägga ner mycket tid på den så kanske du kan få lite tips på vad jag har skrivit här nedanför. :) 

  1. Godmorgoninlägg Berätta lite vad som kommer att hända under dagen mm. Då hänger läsaren med bättra, och kanske blir sugen på att läsa mera under dagen om det som kommer att hända..!

  2. Hiss eller Diss Hiss och Diss är roligt. Det är alltid kul att få höra om bra eller dåliga saker. Då får man också reda på vad som är bra/dåligt att köpa. Men Hissa/Dissa olika saker hela tiden! Dissa till exempel inte bara sadlar hela tiden, utan variera!
  3. Förmiddagsinlägg Berätta lite om vad som har hänt under dagen, hittills. Det gör också att läsaren hänger med lite bättre.
  4. Videoklipp Lägg ut ett videoklipp från till exempel Youtube och skriv din personliga åsikt om videoklippet.

  5. Tips Tips uppskattas alltid! Man kan tipsa om vad som helst, hur man får en bra och stor blogg, ridtips, sminktips, modetips, fina-naglartips... Ja, vad som helst! Men kom också ihåg här att variera. Tipsa inte varje gång och hur man får en stor och bra blogg. Sånt är kul och bra ibland, men tipsa om mycket olika saker!
  6. Bildbomb Bildbomber är roliga, så se till att alltid ha mycket foton på gång! Men kom ihåg att ha olika bildbomber (alltså inte bilder på samma saker hela tiden). Du kan ju fota natur, hästar, husdjur, blommor, stenar, allt är roligt!
  7. Eftermiddagsinlägg Här berättar du om din eftermiddag, vad du har gjort och om det har hänt något speciellt.
  8. Åsiktinlägg Åsiktsinlägg är mycket populära! Välj vad som helst och skriv din åsikt. Åsiktsinlägg brukar oftast vara ganska långa, så skriv på bara och låt det bli låångt! Ett tips är att du avslutar Åsiktsinlägget med en fråga, vad tycker läsaren om det du skrev om? Tycker h*n samma sak eller annorlunda? Om du frågar läsaren mycket så blir dom mer aktiva och kommenterar mera!

  9. Dagens fråga/Dagens musik/Finn fem felJag tycker att det kan vara roligt med någon läsarfråga, någon bra musik eller kanske ett klurigt "Finn fem fel" på bloggen. Eller kanske en tävling eller "Dagens blogg"?
  10. Godnattinlägget Precis innan du går och lägger dig kan du avsluta dagen med ett "Godnattinlägg"- Där kan du skriva dina tankar, berätta om dagen som gått... Ja, liksom sammanfatta dagen eller så.

Ja, det var vad jag tycker att en bra bloggs inlägg ska handla om ungefär, men som sagt, man måste variera! ;)
 

 

Av Ella & Maja - 29 juni 2012 16:27

Gaaah! Får gäster om en halvtimme, och jag har inte fixat mig iordning alls!! :O Shit måste sticka!! 


 


 

Av Ella & Maja - 29 juni 2012 15:00

Jag heter "ella_bronco" så följ mig där om ni vill! :P 


Foto


Puss älskar er! :* <3

 


Av Ella & Maja - 29 juni 2012 14:51

Foto

















Liten bild, men ni får leva med det. :P                                 

  

Av Ella & Maja - 29 juni 2012 14:10



Den här bikinin är sjukt snygg!, HISS på den!




DISS för myggorna!


 


Av Ella & Maja - 29 juni 2012 13:09

Hej! Hann aldrig blogga igår... Men jag vaknade vid 1 tiden ungefär. :P Och sen cyklade jag hem till min mamma, där städade jag lite på mitt rum gjorde rent buren till Marsvinen, och solade på balkongen. Vid 6 tiden fick vi gäster, vi höll på mest med marsvinen och åt middag och titta på fotbollen...

Och idag har inte gjort så mycket, har solat och bloggat och lite så. ;) Sen resten av dagen vet jag inte riktigt vad som kommer att hända.. Får väll se! Det här blev ett ganska kort inlägg, vet inte riktigt vad jag ska skriva om...


 


Av Ella & Maja - 28 juni 2012 10:00

Idag fyller min lillebror Konrad 10 år, grattis!

 

Jag vet, repris bild, men det är i alla fall en bild på Konrad när han rider Sonic :)

Grattis på födelsedagen Konrad!

 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards