Ella & Maja

Alla inlägg under februari 2012

Av Ella & Maja - 29 februari 2012 20:24

Kom nyss hem från stallet. Vi var och tränade i Gustavsberg idag. :) Vi hoppade ett hinder med vattenmatta under, ett hinder met ett lådsas hus under, en oxer och ett hinder som var som en regnbåge. Alla hinder gick bra utom regnbågshindret, det vägrade han på. x) Han hoppade det några gånger men det gick inte så bra, men förutom det hindret gick det ganska bra. ;) Men jag hoppas verkligen inte att regbågshindret kommer vara med på tävlingen på söndag..! :O


Innan jag åkte till stallet höll jag och min syster på med min mus Smulan. Här nedan kommer lite bilder på henne! <3

      


Nu ska jag sova, godnatt! <3


/Maja (=

Av Ella & Maja - 29 februari 2012 12:45



Hej! Jag och min syster har nyss haft lite hoppträning med vår katt Simba.

Han är fet, men hoppa kan han. ;P

Här kommer lite bilder! <3

 


Duktig va?? :D

Fast han måste vila lite ibland ;) ...
 

...men efter en liten vilopaus blir han pigg igen! ;D 


Kram! /Maja <3

Av Ella & Maja - 29 februari 2012 10:55

Under lovet så passar jag min brors klasskompis marsvin. :)

De e jättesöta!! De heter Teddy och svartöga ;)


   


/Ella <33


Av Ella & Maja - 29 februari 2012 10:33

Asså jag får alltid dåligt samvete om jag inte bloggar på typ 2 dar...

Har lixom inte bloggat på ett tag nu...

Men i måndags var jag i stallet för min medryttare åker bort på sportlovet så jag tar hennes dar istället ;)

jag red iallafall först ut en sväng och sedan red jag på volten ett tag, och sen red jag på en grusväg så att han kunde få galoppera, för att det är jättedåligt underlag för Bronco att galoppera där eftersom han har svårt med sin galopp...


här kommer en bild från i måndags :)  



Igår red jag och Maja ut vi re kulla gårdsväg och det blev ganska mycket galopp! :D <3


Ha det bra!

/Ella <3



Av Ella & Maja - 29 februari 2012 09:14

(utanför mitt fönster)

  Idag ska vi åka till Gustavsberg och hoppträna inför  tävlingen på söndag. Det ska bli kul! :D Hoppas inte att Sonic har glömt bort att han inte är rädd för vattenmattan längre bara... x)


I morse städade jag mitt rum, skönt att ha det gjort! ;) Rensade ut i lådor och så, så nu är det fint på mitt rum i alla fall.


/Maja

Av Ella & Maja - 28 februari 2012 17:28

Tre-saker-testet

Tre saker jag inte förstår mig på: ishockey, krig och
Tre saker som finns på mitt skrivbord: en lampa, en hårborste och ett par solglasögon.
Tre saker jag gör just nu: sitter i en fotölj, gör det här testet och tuggar tuggummi.
Tre saker jag vill göra innan jag dör: resa jorden runt, hoppa ett hinder på 130 cm (med häst) och lära mig spela gitarr.
Tre saker jag kan: rida, simma och sätta ihop ett träns (hahah kom inte på ngt xp)
Tre saker jag inte kan: spela fotboll, sjunga och ackord. 
Tre favoriträtter: carbonara, musselpasta och revbensspjäll.

Av Ella & Maja - 28 februari 2012 17:09

Idag har jag vart i stallet med Ella. Vi började med att släppa in hästarna i varsin sandhage, så fick dom äta sin lunch där. Medans dom åt mockade vi, fyllde på vatten och åt vår egen lunch. 

När vi var klara hämtade vi in dom och ställde upp hästarna i gången. Sen pysslade vi om dom väldigt länge. Vi borstade, ryktade och gjorde frisyrer på dom och det var kul! :D 

Klockan halv ett red vi ut en stund. Vi galopperade lite på en grusväg och så. 

När vi kom tillbaka till stallet borstade vi av hästarna och ställde ut dom i sina hagar. Vi gjorde i ordning allt och när vi var klara gick vi ner till busshållplatsen och tog bussen hem.

När jag kom hem åt jag lite och sen har jag gjort i ordning en foderstat till mina möss. x) 


Stallgången...


Ha det bra! <3

/Maja

Av Ella & Maja - 28 februari 2012 09:15

Dom här serierna är superbra! Har läst dom två första böckerna, men vill köpa dom andra också... ;) Serierna har vart med i tidningen Min Häst, men nu finns dom som böcker och dom är verkligen jättebra! <3 Rekommenderas!


-Maja <3

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards