Ella & Maja

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ella & Maja - 31 augusti 2012 22:08

Inatt ska jag sova hos Ella, kul! :)
Har vart hemma hos henne hela kvällen och det har vart jättekul. Bland annat har vi gosat med Albin, spelat spel och ätit middag.
Idag red vi barbacka i ridhuset förresten. Tränade lite balans och så.
Imorgon blir det upp tidigt till stallet, vi ska vara med på den fria hoppningen i ridhuset, jippie!

Av Ella & Maja - 30 augusti 2012 21:32

Idag i skolan hade vi först bild och spanska, och sen hade vi skolfotografering. Har ingen aning om hur bilderna blev, men jag hoppas att dom blev okej i alla fall!
Skolfotograferingen var klar någon gång runt klockan två tror jag, och då gick jag och Ella till Nacka Forum en stund och sen till bussen.
När vi väl var framme i stallet så började vi med att äta mellis mocka och fixa fodret. Sen när vi var klara med det hämtade vi in hästarna, borstade och fixade med dom en stund och sen red vi ut.
Vi var ute i cirka en timma tror jag, och sen när vi kom tillbaka till stallet sköljde vi av hästarna och gjorde iordning dom för natten.
Nu är jag hemma. Har ätit middag, duschat, tagit hand om mössen och tänkte nu snart sova. Ska bara fixa några saker till och sedan, sängen! Ska försöka sova tidigt idag, för imorgon är det fredag och då börjar skolan lite tidigare. Ska vara utvilad!
Men säger godnatt nu, mer bloggning imorgon!

Av Ella & Maja - 29 augusti 2012 20:56

Idag när vi kom till stallet började vi med att äta mellis uppe i fikarummet.
Så när vi var mätta gick vi ner till paddocken och byggde fram en bana på tre hinder. Sen gick vi till hagen och hämtade in hästarna.
Klockan 16:00 ungefär började vi rida. Först värmde vi upp lite vanligt, och sen på ett litet kryss.
Efter det hoppade vi alla hindrerna och höjde dom sen också.
När vi hade hoppat klart skrittade vi ut en liten runda innan vi red tillbaka till stallet.
Hästarna var väldigt trötta och svettiga, så vi duschade av dom lite.
Innan vi åkte hem mockade vi och fixade iordning fodret.
Men nu sitter vi i bilen på väg hem. Är väldigt trött! Men när jag kommer hem ska jag först äta middag, duscha och sen sova. Kanske träna lite på hemuppgifterna som vi fick idag i skolan (suck), men får se om jag orkar. Hehe...

Av Ella & Maja - 29 augusti 2012 16:21

Då satt man på bussen igen då på väg till stallet!
Vi tänker börja med att äta mellis för Ella är jättehungrig och jag är väldigt törstig, haha!
Men sen blir det nog hoppning för vädret är strålande, om det inte rider någon i paddocken bara...

Av Ella & Maja - 29 augusti 2012 08:41

Nu sitter jag och väntar på Ella, vi ska tå tillsammans till skolan.
Idag börjar vi med Idrott klockan 09:15, buu! Hatar idrott, det är så tråkigt... ;( Så måste man hålla på och byta om och sånt också.
Sen har vi svenska, matte, spanska och handledartid.
Vi slutar klockan 15:00, helt okej tycker jag.
Så efter skolan åker vi till stallet. Kanske hoppning på uteridbanan idag, om vädret tillåter. Hoppas!
Men nu kommer snart Ella, bloggar mer efter skolan!

Av Ella & Maja - 28 augusti 2012 19:58

Sitter nu i bilen på väg hem från stallet. Idag red vi dressyr i ridhuset. Ella och Bronco tränade för tränare idag medan jag red runt lite fritt. För från och med den här veckan ska vi göra så att varannan tisdag ska Ella träna för tränare och varannan vecka ska jag och Sonic göra det, så det ska bli kul med lite regelbunden dressyrträning!
Men idag tränade jag då lite själv. Eller det blev mer att jag bara red igenom honom så, körde lite lugnt med tanke på hans nacke. I början gick det inte så bra för det var ganska fullt i ridhuset, så det blev lite hejsan hoppsan! Men sen på slutet var han riktigt fin faktiskt. Börjar få mer kläm på honom nu. :)
Sen efter ridpasset gjorde vi ordning allt annat, alltså mockade och fixade foder. Sköljde av Sonic också med vattenslangen.

Av Ella & Maja - 28 augusti 2012 15:42

Hej! Snabbt inlägg... Ledsen för dålig uppdatering men har verkligen inte hunnit! Nu står jag på bussen med Ella på väg till stallet. Bloggar när jag kommer hem!

Av Ella & Maja - 28 augusti 2012 13:00

Har inget att göra, så lägger ut ett videoklipp som jag spelade in när jag och Ella var i stallet här om dagen. Söt häst! :)


 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards