Ella & Maja

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Tävlingsdagen!

Av Ella & Maja - 6 maj 2012 17:56

Hej! Idag vaknade jag 5.10, så jag läste lite och sen 5.30 så gick jag upp, klädde på mig och åt frukost. När jag och mamma var klara så kom Ella och hennes mamma och hämtade oss så åkte vi tillsammans till stallet. På vägen dit hämtade vi upp min medryttare som skulle följa med och hjälpa till.
Väl framme i stallet så gav vi hästarna lite hö och sen så fixade vi iordning dom. När Beatrice och Pelle kom med sin transport så lastade vi hästarna och åkte.
Framme vid tävlingsplatsen så gick vi först till sekretariatet, sen lastade vi av hästarna och så gick vi banan. Vi red fram och sen var det dags för Clear rounden. Jag & Sonic och Beatrice & Pelle klarade oss felfria, men Ella & Bronco red tyvärr sista hindret, otur! :/
Efter Clear rounden så vilade vi lite och jag åt lite, sen gick vi till framridningsbanan igen. När vi hade ridit fram en stund var det dags för andra klassen. B-ponnyerna och C-ponnyerna tävlade mot varandra. Beatrice & Pelle startade före mig, men Pelle hade tyvärr vägrat tror jag, så dom gick inte vidare till omhoppningsbanan och fick därför ingen placering. Sen för mig & Sonic gick det jättebra! :D Vi klarade hela banan (och omhoppningsbanan) utan att riva eller vägra. På omhoppningsbanan fick vi tiden 24 sekunder.Jag kom trea i B- & C-ponnyklassen och fick en rosett. :) Jag vann också en hovkrats, en keps, balsam och hårspray. Lite konstiga saker att vinna på en hopptävling, men aja. :p

Här är en film från 75 cm- klassen:


Men sen när vi skulle ha prisutdelning blev det lite knasigt. x) Vi fick påsar som sakerna som vi vann låg i och sen skulle vi galoppera ärevarv och Sonic fick typ panik för sakerna i påsen skrammlade. Så han skenade iväg med mig och jag åkte av, haha. :p Första avramlingen för mig på Sonic!

Sen var det Ella & Broncos tur att starta i D-ponnyklassen. Dom hade samma bana och på omhoppningsbanan fick dom tiden 26 sekunder och vann! :D Grattis Ella & Bronco!!! Totalt var det 4 hästar som tävlade i den klassen och i den klassen som jag och Sonic tävlade i var det 9 stycken, kan ha vart några efteranmälda också. ;)

Bra dag! =)

Och tack så mycket Alva att du följde med och hjälpte till med allt och filmade och så! -->KLICKA HÄR<-- för att komma till hennes blogg.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella & Maja - 9 oktober 2013 16:45

Idag ska jag ju rida dressyr, och har känt annars att mina gamla tyglar på mitt dressyrträns glider så lätt ur handen på mig. Men nu har jag fått nya! :) Dom här blev det:     Dessa är det såna här "stoppar" på, så att man får bättre fäste i ...

Av Ella & Maja - 6 januari 2013 11:50

www.ellaahh.blogg.se LÄS ALLIHOPA!!! :D <3

Av Ella & Maja - 6 november 2012 19:03

/Maja

Av Ella & Maja - 20 oktober 2012 18:13

Nu kan ni även hitta mig på www.majapeterssons.blogg.se. Ha det bra! :D ...

Av Ella & Maja - 12 oktober 2012 20:38

Idag va jag hemma från skolan hade migrän och ont i huvudet. Men känner mej bättre nu. Vill bara tacka Maja för att du tog hand om Bronco idag! Älskar dej bästis! :* Saknar min polle som fan <333 - Ella ...

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards