Ella & Maja

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Dressyrlektionen igår

Av Ella & Maja - 12 september 2012 10:40

Efter all stress igår, eftersom vi missade bussen.. Så hann jag i alla fall till lektionen, och det gick väldigt bra! Fick träna på att ställa honom innåt, flytta för skänkeln och göra lite skänkelvikningar och träna lite på galoppen. Galoppen gick suuper! Min tränare sa att hon aldrig hade sett honom gå i så bra galopp förut! :D (för hon har tränat honom för ganska många år sedan) så det går framåt! Men snacka om att vi behöbver jobba upp deras kondition..! Han blev super svettig efter träningen, och han var rätt seg faktiskt.. Och det märktes att han inte orkade riktigt eftersom han inte har så mkt muskle så här efter sommaren. Men det var väldigt varmt i ridhuset så det kan ju bero på det också. Men är i alla fall nöjd och min tränare också, haha. Känns skönt att komma igång med regelbunden dressyr och hoppträning nu! ;D



- Ella <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella & Maja - 9 oktober 2013 16:45

Idag ska jag ju rida dressyr, och har känt annars att mina gamla tyglar på mitt dressyrträns glider så lätt ur handen på mig. Men nu har jag fått nya! :) Dom här blev det:     Dessa är det såna här "stoppar" på, så att man får bättre fäste i ...

Av Ella & Maja - 6 januari 2013 11:50

www.ellaahh.blogg.se LÄS ALLIHOPA!!! :D <3

Av Ella & Maja - 6 november 2012 19:03

/Maja

Av Ella & Maja - 20 oktober 2012 18:13

Nu kan ni även hitta mig på www.majapeterssons.blogg.se. Ha det bra! :D ...

Av Ella & Maja - 12 oktober 2012 20:38

Idag va jag hemma från skolan hade migrän och ont i huvudet. Men känner mej bättre nu. Vill bara tacka Maja för att du tog hand om Bronco idag! Älskar dej bästis! :* Saknar min polle som fan <333 - Ella ...

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards