Ella & Maja

Alla inlägg under april 2011

Av Ella & Maja - 19 april 2011 19:39

Hallå hallå!   


I morse var jag bara hemma. Jag var ute lite på bryggan, det var mycket

varmt!  


Sen runt klockan 1 gick jag hem lite till Ella. Vi var ute på hennes tomt. Sen halv 3 gick jag hem och åt mellis och bytte om till ridkläder. Sen när jag blev klar klockan 10 över 3 gick jag över till Ella igen. Hennes mamma körde oss till ridskolan. Vi hoppade och jag red Faramir!!   Det var länge sedan jag red honom, eftersom att sen jag kom hem från Sydarika så har jag bara ridit Sunlight. Men innan Sydafrika red jag BARA Faramir hela tiden!! xD


Nu har jag precis ätit pasta och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, typ sitta vid datan eller nått.


ZEZ!!! :D //Majzan <33


Av Ella & Maja - 18 april 2011 13:02

Tjaa!


Nu ska vi äte Billy pizza! xD Det är fett gött! xD   


   


Idag har vi varit uppe på berget och det var värkligen super duper varmt!!!   

Så vi gick ner till sjön lite, och svalkade oss, fast vi badade ju inte, för det var iskallt i vattnet!  xD Sen gick vi in igen, och nu ska vi ju somsagt äta lunch. 


Hejdå!! // Elliz & Majzan

Av Ella & Maja - 17 april 2011 22:45

Heej! Nu har vi uppdaterat bloggens grarik och presentations bild! Och lite andra bilder!   Ny och fräsch!   Kommentera gärna!   


Idag har vi varit uppe på berget m.m Vi har haft det as braa!!!  Ikväll ska Majzan sova över hos Elliz! Det ska bli fett mysigt!   


Skål för oss och våran blogg!!!       


Kram Elliz & Majzan!!       

Av Ella & Maja - 17 april 2011 10:52

heej jag har ju varit i Rom för ett tag sen men jag har inte hunnit skriva något om det... Så här kommer min dagbok  

 

7 april:

Nu sitter vi (Martin, mamma, min kusin Sara och min moster Karin) på planet det är långtråkigt... -.-  

Tre timmar senare: Nu sitter vi i taxin, dem kör som idioter här!   xD våran taxi chaufför kör mellan 140 och 160 km i timmen! xD  och så kör han mot rött ljus m.m. 

10:30: vi kommer fram vid lägenheten men det är ingen som svarar... Så då kommer inte vi kunna komma in.... Men till slut svarade dottern till han som äger lägenheten   


10:45: lägenheten är på 120 m2 den är jätte stor och fin!!!  

(det kommer bilder på lägenheten sen) jag och min kusin sover i det najsigaste rummet!!  


8 april:

Vi gkick väldigt mycket, vi gick till: Fontana di trevi   det är en väldigt fin fontän! Och så gick vi till Spanska trappan.    det ät 132 trappsteg. 

Sedan gick vi in i en kyrka, under marken. Med massa skelett! Det var som en utställning med massa skelett. Det var as coolt! Och så gick vi i souvenirer. Jag köpte: nagellack, lösnaglar och en T-shirt  


9 april:

Vi gick till Colosseum!!!   Det är väldigt coolt där, det var gladiatorer som var var jätte vältränade, och dem slogs mot varandra på en JÄTTE stor arena!

Och det rymdes 85 tusen på den arenan förr!

och vissa slogs mot lejon!   xD Men dem flesta dog... 

Sedan köpte jag: en väska där det står ROMA på, vykort och ett armband.


10 april:

Idag är det mammas födelsedag!!!   

Vi grattade henne på hennes födelsedag.

Sedan chillade jag och Sara. Sedan gick vi till Sankt Peters kyrkan! Vi åkte längst upp i tornet!! Man såg jätte mycket!!  

Sedan gick vi och åt. och kollade i massa affärer. Jag köpte lösnaglar igen xD två armband och ett  iPhone skal.    


11 april: 

Nu är vi på busshållplatsen. vi ska ta bussen till flygplatsen. Vi har väntat på bussen i 45 min nu!!   det är så drygt... -.-   Vi trodde ett tag att vi skulle missa planet!       

(bilder kommer snart)


// Elliz!!!     

Av Ella & Maja - 16 april 2011 23:21

Hej idag har jag varit med Maja, vi har hittat på massa kuliga saker.  


När jag kom hem idag så fixade jag mina naglar fär det var 4 naglar som hade ramlat av (lösnaglar asså)

Här e en bild:

   

det är som en fransk målning + zebra ränder på!  


Ha det bra! Kram Elliz. 

Av Ella & Maja - 16 april 2011 15:21

Heej! :D

Igår sov Ella över   vi har varit på sjöpärlan och ätit lunch.    


Men nu ska vi äta glass! :D MUMS!!!! (bild kmr)





Av Ella & Maja - 14 april 2011 17:03

Hallå!    


Vi har blivit medryttare på två hästar som heter Nora och Rotta!   Ella rider Nora och Maja rider Rotta. Här kommer lite bilder på dem:


Nora, Shetlandsponny:

 



Rotta, Gotlandsruss:

 


Mattheus, fjordhäst: (som Majas mamma rider)



Zenita, Shetlandsponny: (en ponny i samma stall, fast ingen av oss är medryttare på henne, men vi brukar borsta henne lite och så <3 )    




Dom är såå söta och jättesnälla <3 :) 


Idag har vi vart i skolan (som vanligt xD) och sen gick vi hem till Ella. Nu gör Ella läxorna och vi facebook:ar och lite sånt.    


Zez! /Majzan och Elliz ^^ <3 















Av Ella & Maja - 12 april 2011 20:56

Tjoo!

Idag fick jag Gra Ham!   har hoppat honom tre gånger på raken nu, ska nog börja hoppa honom ett tag. Han kan vara lite tvekig på hinder och han kan vara ganska slö... Men idag gick det jätte bra! 

Gra Ham:   

 

vi jobbade med att räkna galopp språng. Öka stegen och ta kortare galopp språng. Det var kul. Irene (våran ridlärare) var inte här idag så vi fick ha en som heter Paula.



Ha det bra! // Elliz   

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards