Ella & Maja

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Ella & Maja - 2 oktober 2011 19:07

Som rubriken säger har jag vart i stallet hela helgen. :) I går körde Ellas pappa ut oss till stallet. Vi hade fått massa halmpellets som vi hjälptes åt att lasta in i ladan och sedan när Ellas pappa hade åkt började jag och Ella att mocka, fylla på vatten och göra i ordning fodret. När vi var klara hämtade vi hästarna i hagen, borstade och sen började vi rida i paddocken. När vi ridit där ca. 45 minuter red vi längst en grusväg och när den tog slut fortsatte vi in i skogen. Vi hade hoppats att vi skulle hitta en hel runda, alltså en ridväg där man slapp vända och rida tillbaka samma väg, men vi lyckades inte! x) Men det var kul ändå! ;D Och vi var ute och red i nästan 2 timmar. ;) Fast det blev ganska mycket skritt i skogen... När vi var klara och hade släppt ut hästarna i sina hagar igen så började vi mocka i hagarna. Vi mockade säkert fyra skottkärror med hästskit! xp Ellas mamma kom och hämtade oss sedan och när jag kom hem åt jag middag, duschade och tittade på "Helt magiskt!" på TV:n. :)Gick och la mig ganska tidigt (i alla fall för att vara Lördag) för jag hade ganska ont i huvudet och halsen... "/ Idag vaknade jag klockan åtta (trodde jag i alla fall) och då gick jag upp o åt frukost och tog på mig ridkläderna. När jag sedan tittade på klockan såg jag att den var halv åtta! xD Jag hade gått upp en timma tidigare och sett fel på klockan! xP Aja, jag gjorde i ordning matsäck och klockan 9.10 kom Ella förbi och vi gick tillsammans till busshållsplatsen. :) När vi var framme vid stallet börjdade vi med att mocka, fixa nytt vatten och göra i ordning fodret till hästarna som vanligt. När vi var klara åt vi lite lunch och efter det hämtade vi in hästarna, borstade och gjorde dom i ordning och började sedan (som i går) att rida på paddocken. Jag tränade en del på skänkelvikningar och sånt, det gick bra. ;) Han är så duktig!

Oj detta blev ett väldigt långt inlägg :P

Ledsen att jag inte hunnit blogga så mkt. :(


Ha det bra!


// Majaa

Av Ella & Maja - 2 oktober 2011 16:16

Idag tog jag och Maja bussen till stallet, vid halv 10 ungefär.

Vi börjde med att mocka, fylla på vatten, och fixa foder sedan hämtade vi hästrna!

Vi red först på volten 50 min, det gick inte superbra idag men men...

Travade även över några bommar.

Sen red vi ut i ungefär 40 min :) vi hittade en ny liten skritt/trav runda! Den är superbra!

När vi kom tbx efter ridturen så släppte vi ut hästarna i hagen och så smorde vi sadel och träns. 


Sen åkte vi hem, vi hade en bra dag i stallet! 



//Ella

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards