Ella & Maja

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Ella & Maja - 11 juli 2011 14:41

Hej jag sitter i bilen på väg till Haverdal nu!     

Det ska bli JÄTTEKUL!!    <33

Vi bor i samma stuga som vi brukar, stugan ligger mitt ute på landet. Man är omringad av åkrar! x) men det är jättemysigt där.

Dem som bodde där innan har sålt det till ett par andra som har hästar!!  

Och dem bor gården bredvid oss, för dem har inte hunnit flytta dit med sina hästar + att dem håller på att renovera... Men i vilket fall.. x) Så ska jag och Majzan få ta hand om massa hästar!! ;) <3 och så får vi rida en del också! Och om dem har tävlingar så kommer vi få hjälpa till och sådär!  

Men Maja flyger ner den 18 juli (om en vecka)   och innan dess kommer vi få masssa gäster m.m.    


Men nu ska jag lyssna vidare på Green Day!! <3 ;)


//Elliiz <3














Av Ella & Maja - 11 juli 2011 14:01

Hej nu är jag på ett ställe där man hyr islandshästar!   Jag är där med mamma, min kusin o hennes mamma.


Vi bor på en djurklinik o det är jättekul för det finns (såklart) en massa djur där. xP


Så här ser huset där vi bor i ut:

  <--Nice vaa?


Och här är först en bild på huset (igen) och sen en bild på stallet:

  om nu undrar vrf det står "smådjursmottagning" och "hästmottagning" så är det för att jag har "lånat" bilderna från klinikens hemsida... xP

 

Mitt rum:

 

 

Hästen jag rider heter Kiljan och ser ut såhär:

   Kiljan från Nässelsta

         född 2000
e. Frami från Häringe
u. Harpa från Björkskär


Min mamma rider en häst som jag inte riktigt vet vad den heter, men den kallas för Limpan.   Hittar ingen bild på den men det är en brun valack.


Min kusin rider en häst som heter Börkur som också är en brun valack. xD Dom är faktsikt riktigt lika! xo Har ingen bild på den heller. xp


Min kusins mamma rider Skjoni. (den hästen som Ella brukade rida)

Han ser ut så här:

 

Stóri-Skjóni frá Svalbarði

född 1999
e. Höttur frá Höv
ða
u. Sokka frá Svalbar
ði


Ja det var alla hästarna det  :)

Det är jättehärligt här, vi galopperar på stora ängar! :D

  <--Hästskorna visar olika vägar, om ni undrar xp


ha det gott, igelkott! xD

// maja ^^

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards