Ella & Maja

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Gamla inlägg...

Av Ella & Maja - 21 november 2011 20:34

Ja, har läst massa gamla inlägg på vår blogg. Typ sånna från i sommras och så, och det är jättekul! :D Det är ju lite som att läsa sin dagbok, man så här kommer ihåg saker som man glömmt och så, det är jättekul! x) Fast ändå känns det typ som att jag skrev inläggen igår, tiden går så himmlans fort!! :O Det var ju i sommras och nu är det NOVEMBER! x Usch, tiden går ju alldeles för fort! Shit, det är ju snart jul, och halva 6:an är snart "avklarad", men det känns som att jag alldeles nyss började skolan efter sommarlovet... Jag tycker nästan att det är sorgligt, eller inte sorgligt kanske, det är fel ord, men, det är inte kul iaf.. "/ Jag vill liksom inte bli äldre så snabbt, jag ser iof fram imot högstaiet, ny skola och så. :) Men ändå blir jag lite ledsen,,, Jag har snart växt ur min skola som jag började på när jag flyttade hit som 6:åring.. :'( Snart är det bara en termin kvar. Sen aldrig mer Sickla skola.. aldrig mer mellanstadiet och klassen kommer kanske splittras och så.. När man var liten så gick tiden sådär långsamt och det var liksom skönt. :') Jag kommer ihåg när jag precis flyttat hit och gick på 6:års, livet var alltid så enkelt. Man gick till 6:årsverksamheten och jag o Ella lekte hästar på en matta. Jag red ibland på Enskede på knatteridninglektionerna som bara var sådär 20-30 minuter långa, men det var jättekul fast man blev ledd runt i ridhuset hela tiden i skritt och trav och det känndes som jag red i minst en timme så fort som tiden går nu... Helgerna var evighetslånga! Det var som jag var ledig en vecka i gämförelse med "nu tiden". Det kunde till och med vara lite långtråkigt ibland, Men nu efter såhär, gud vilken härlig känsla! Och man behövde aldrig tänka på läxor eller skolan, livet var så enkelt, man bara fanns liksom. x') Ibland önskar jag att man kunde få bli sådär liten igen, och då känns det så här sorgligt att man aldrig kommer få vara sånliten igen, aldrig få känna så igen. Man blir bara äldre och äldre. :'/ Jag gillar ju att vara så gamal som jag är nu, annars skulle jag ju inte ha sonic och så. men ibland får jag lust att bara bli liten igen.. :) <3

Men om ni själva har bloggar, så testa att läsa era gamla inlägg, det är faktiskt jättejul att titta tillbaka typ. ;P

Nu måste jag sova, imorgon blir en lå´ng dag! upp tidigt för att hinna med bussen (tror iaf vi åker buss) till språkvalet som går 20 minuter i 8. språket börjar 8.10, så imorgon är det skola mellan 8.10-15.45, tisdagar går vi värkligen jättelänge i skolan! sen är jag o ella ute vid stallet vid kanske klockan 17. kmr injte riktigt ihåg när bussrárna, går. Iaf, vi är inte hemma förns jättesent så det blir nog inget bloggande imorgon! "/ Ledsen.


Långst inlägg, hehe x)

GODNATT!


/MAJA

 
 
matilda :)

matilda :)

22 november 2011 20:00

Haha, nu gjorde du mig lite deprimerad nästan :o ;)
Alla minnen kommer fram nu x) <333

http://matildalindens.blogg.se

Ella & Maja

23 november 2011 19:06

Maja: Ja, när man tänker tillbaka blir man nästan lite ledsen, man kommer aldrig tillbaka dit liksom! "/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella & Maja - 9 oktober 2013 16:45

Idag ska jag ju rida dressyr, och har känt annars att mina gamla tyglar på mitt dressyrträns glider så lätt ur handen på mig. Men nu har jag fått nya! :) Dom här blev det:     Dessa är det såna här "stoppar" på, så att man får bättre fäste i ...

Av Ella & Maja - 6 januari 2013 11:50

www.ellaahh.blogg.se LÄS ALLIHOPA!!! :D <3

Av Ella & Maja - 6 november 2012 19:03

/Maja

Av Ella & Maja - 20 oktober 2012 18:13

Nu kan ni även hitta mig på www.majapeterssons.blogg.se. Ha det bra! :D ...

Av Ella & Maja - 12 oktober 2012 20:38

Idag va jag hemma från skolan hade migrän och ont i huvudet. Men känner mej bättre nu. Vill bara tacka Maja för att du tog hand om Bronco idag! Älskar dej bästis! :* Saknar min polle som fan <333 - Ella ...

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards