Ella & Maja

Alla inlägg under juli 2011

Av Ella & Maja - 30 juli 2011 08:52

 


/ MAJA <3

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 21:45

Vi var precis ute och hoppade  studsmatta! :)

Här kommer lite bilder:

  Påvägen dit träffade vi Zsimba :)

  Zsimba  gos <3

 

  -Wheei! xD

   -Tjoho!

  -Hahah! x)

  

Vi hörde något i buskarna, Zsimba blev väldigt intresserad x)

  Kolla hans svans! xP Det blir jättestor när han blir rädd eller upphetsad. <3


Ha en bra kväll! <3 :)


// Ella och Maja <3

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 20:21

Nu har vi ny grafik!!! :D Lite sommartema. ;)


Hoppas ni gillar den! Nu tänkte vi ha såhär tills i höst, då kommer ny grafik igen.  <3


Vi blev faktiskt jättenöjda! :D Vad tycker ni?


Komentera :P

 

// ella o maja <3

 

 

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 18:30

2-3 rivna morötter
2 stora runda knäcke bröd
1 näve blött betfor
1 näve havre
1-2 riva äpplen
någon socker bit

sen lägger man allt på ett runt knäcke bröd och ett knäcke bröd ovan på det och en morot i mitten hålet och KLART :D
Visserligen är det inte det nyttigaste kanske och det gäller ju att inte ha en kännslig häst. ;)


Hittade receptet på nätet ;)

 

/ M <3

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 17:15

Vi hittade en liten "fråge-grej" att fördriva tiden med. :P


Maja svarar:
Vad har du för färg på dina ridbyxor? Jag har 3 par, ett par hel bruna, ett par brun rutiga och ett par svart rutiga.

Har du ridstövlar eller ridskor? Jag har både och, men använder alltid ridksor.

Vad är din favorithäst för ras? säger inte, än. :P

Anväder du chaps? ja, oftatst. :)

Vad har du för storklek på din hjälmen? vet inte xD
Hur högt har du hoppat? oj, vet inte xP
Hur bra tycker du ditt stall är från1-10? har ju inte vart på evlinge så mycket än ;)

Är hästar ditt liv? jaa :D
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Ja, har mycket häst bilder på väggarna, mycket hästböcker och mina rosetter som jag har vunnit hänger på väggen

Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Hmm, vet faktsikt inte. :P

Har du ridit en hel svart häst/ponny? Ja, det tror jag! :)

Har du ridit en fjordning? Japp, ganska många gånger. ;)

Har du ridit en shettis? Absolut ;)

Har du ridit en travare? nja, vet inte

Du anväder alltid hjälm när du rider? självklart! det ska alla ;)

Du är istallet mer än 7 gånger i veckan? Nej,

Du rider mer än 4 gånger i veckan? I höst kommer jag det ;)

Du bor nära ett eller flera stall? Ja, ganska ;)

Du går på ridskola? red min sista termin på ridskolan i våras.

Du brukar rida i ridhus eller paddock? på ridskolan red vi absolut oftast i ridhus men nu kommer det alltid bli paddock, evlinge har inget ridhus. :P

Har du haft sommarhäst? nej
Har du ridit mer än 1 år på ridskola? ja, absolut ;)
Tycker du om att hoppa? JA!:D
Tycker du om att rida dressyr?
 Jajamensan ;D

Har du ridit in en häst/ponny? nope
Vad är det högsta du har hoppat med ponny? vet inte

Vad är det högsta du har hoppat med häst? vet inte

Vilken färg tycker du mest om på hästar? min foderponnys färg, fuxar (speciellt svettfuxar) och skäckar är ganska fint. :) Det finns ju väldigt många olika bruna färger, och vissa är väldigt fina också. ;)

Hur många hästar har du haft? 0, min första kommer i höst :D

Rider du för någon privattränare? ska göra det i höst ;)

Hur länge har du ridit? regelbundet har jag ridit sen jag var 7 år. :)

Vad fick dig att börja rida?Hmm, min mamma har haft många hästar när hon var liten och ridit jättemycket! Sen började jag följa med Ella till Enskederidskola när jag flyttade ut till Nacka när jag var 6 år. Men jag har ridit ponnyridning när jag var ännu yngre och vart intresserad av hästar nästan hela mitt liv. :)

Har du tävlat? ja
Isf, hur höga klasser? inte alls så märkvärdiga klasser. :P har tävlat på ridskolan bara, klubbtävlingar och sånt ;)
Vilken gren gillar du mest? jag har alltid älskat att hoppa, men senaste veckorna har jag börjat att tycka att dressyr är nästan ännu roligare! :D Men det går lite i perioder ;)

vad har du för sadel? har ingen egen sadel, man får en sadel med hästen när man hyr från karlshem.

Vad har du för Träns? oj, jag vet inte vad jag har för märke.. xP

Hur många täcken har du? 2, men ska köpa ett tredje ;)

Hur många benskydd har du? 1par.

Hur många vojlockar/schabrak har du? 2 :)

Hur många grimmor har du? jag har 1 egen grimma men man får en till grimma med hästen som man hyr. ;)

Hur många spön har du? jag har 2 dressyrspön och 3 hoppspön tror jag, fast ett är mammas. ;)


Ella svarar:

Vad har du för färg på dina ridbyxor? ett par brun rutiga, ett par ljusbruna och ett par mörkgröna.

Har du ridstövlar eller ridskor? Ridskor

Vad är din favorithäst för ras? Gilbert är Connemara

Anväder du chaps? Ja nästan alltid ;)

Vad har du för storklek på din hjälmen? Vet inte.. x)

Hur högt har du hoppat? 70-80 tror jag

Hur bra tycker du ditt stall är från1-10? jag har inte varit så mycket i stallet.. Än

Är hästar ditt liv? Ja!!! :D

Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Ja, jag har affischer och prisrosetter som jag har vunnit ;)

Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Aa tror det, eller jag ska göra det om ett tag ;)

Har du ridit en hel svart häst/ponny?  Ja ;)

Har du ridit en fjordning? Japp jupp! xD

Har du ridit en shettis?  Hahah jag var medryttare åt en shettis x)

Har du ridit en travare? Vet inte, men kommer att göra det ;)

Du anväder alltid hjälm när du rider? Såklart!!

Du är istallet mer än 7 gånger i veckan? Nej

Du rider mer än 4 gånger i veckan? Nej inte just nu men när vi får foderhästarna så kommer jag det! :P ;)

Du bor nära ett eller flera stall? Nja.. Ganska.

Du går på ridskola? Nej har precis slutat eftersom jag och Maja ska skaffa foderhästar ;)

Du brukar rida i ridhus eller paddock? På ridskolan red vi offtast i ridhuset, men på Evlige kommer vi inte det.

Har du haft sommarhäst? Nope.

Har du ridit mer än 1 år på ridskola? Ja såklart xD

Tycker du om att hoppa? Yees!! ;D

Tycker du om att rida dressyr? Japp!! :D

Har du ridit in en häst/ponny? Nej

Vad är det högsta du har hoppat med ponny? 70-80

Vad är det högsta du har hoppat med häst? har nog aldrig hoppat med en häst :P

Vilken färg tycker du mest om på hästar? Många.. Men jag gillar fuxar och skäckar väldigt mycket ;)

(Hur många hästar har du haft? Inga men får i höst! ;)

Rider du för någon privattränare? Jag ska göra det på Evlinge ;)

Hur länge har du ridit? När jag började rida regelbundet var jag 7 år.

Vad fick dig att börja rida? Kommer inte ihåg.. Min mamma red ju och sådär.

Har du tävlat? Japp :)

Isf, hur höga klasser? Har tävlat på ridskolan innom gruppen men tävlade i en klubbtävlig för ett tag sen ;)

Vilken gren gillar du mest? Oj, svårt.. Allt är kul!! xP

vad har du för sadel? Vet inte, nån från Karlshem xD

Vad har du för Träns? Eeem, vet inte x)

Hur många täcken har du? 2

Hur många benskydd har du? Har inga just nu men ska snart köpa ;)

Hur många vojlockar/schabrak har du? två schabrak, men ska kanske köpa ett till ;)

Hur många grimmor har du? En grimma

Hur många spön har du? Två dressyr spön, och ett hoppspö ;)

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 16:01

... Först på mogonen softade jag mest, sen gick jag och min mamma och tog en fästingspruta mon TBE för det är typ någon farlig hjärtsjukdom man ska få av fästingar, och ute på Ingarö (där vi ska ha hästarna) finns det typ jättemycket fästingar.. x)


Sen när jag kom hem fixade jag med Marsvinen m.m Städade lite på mitt rum, och nu är jag hos Maja!! :) <3


//Ella

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 16:00

Jag tycker att ni är ganska snåla med att komentera och fråga! :P Vi har mycket besökare, och det är vi såklart tacksamma för <3 , men ni komenterar och frågar ganska lite! "/ Det är synd. :( Så börja gärna fråga och komentera lite mer så blir vi glada! :D


Tack! <3


// maja <3

Av Ella & Maja - 29 juli 2011 15:14

     


 





 

   


Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards