Ella & Maja

Alla inlägg under juli 2011

Av Ella & Maja - 21 juli 2011 10:21

Igår var vi med på tävlingar!    Det var Amelie och hennes häst Laguna. Dem tävlade i en Clear round,  men det gick inte så bra.. :(


Innan vi hade åkt på tävlingarna hade vi hittat Gilberts förra medryttares blogg. Hon hade gjort ett inlägg där rubriken var "Älskar dig, saknar dig, älskar dig!" och i inlägget varv det en bild på henne och Gibbe. Det skumma var att en tjej hade komenterat "men snart är han din igen! :D <3" vilket var lite konstigt, eftersom att Ella ska ju hyra Gilbert i höst! :O Så vi letade upp den där medryttaren på facebook och skickade ett meddelande. Efter tävlingarna, när vi kom hem igen, hade hon svarat att det måste ha blivit något fel, för hon skulle hyra Gilbert i höst, tillsammans med hans förra ägare!! :O Vi blev jätteoroliga!    Det var ju precis samma sak som hade hänt med Kelly!   Ella försökte ringa sin mamma men hon svarade inte! Efter ett tag svarade hon i alla fall och hon ringde till Aud och sedan ringde hon tillbaka och berättade att Aud hade sagt att Gilbert inte alls var uthyrd till någon annan! Konstigt! :s Men bra!   


Nu har vi precis ätit frukost och så får vi se vad vi ska göra senare idag, vi bloggar mer ikväll! See yaa!  


// maja o ella <3


 PS. Komentera nya grafiken!! <3

Av Ella & Maja - 19 juli 2011 23:46

Igår var Ella och hennes pappa och hämtade Maja på flygplatsen    sen åkte vi hem och fixade lite m.m Sen fick vi gäster här. Lite senare åkte vi till Ellas pappas morbror och åt middag där!   


Idag har vi varit på stranden!! ÄNTLIGEN lite finare väder x) vi var där typ 4 timmar x) 

Sedan åkte vi hem och vid kl 7 fick vi ett par andra gäster xD men nu har dem åkt hem, och vi ska snart sova! :P


Kram Ella o Maja <3

Av Ella & Maja - 17 juli 2011 22:00

Idag vaknade jag halv 12!  xD

Sen åkte vi till ett mejeri i Halmstad som heter Wapnö! Det var kuligt xD 

först gick vi runt på hela gården och kollade på kossorna, sen gick vi in i ett hus där man kan se all dem producerar och så kan man se när dem gör mjölken och osten m.m   men det såg vi tyvärr inte idag.. 

Men sen gick vi och åt lite fika, efter det kollade vi när korna mjölkades! xD

dem står som i en karusell! xD haha  veet det låter stört men det gör dem!! xD hah!

så köar dem in till "karusellen" och när det blir en ledig plats så går dem in, sen blir dem mjölkade och när det är klart sparkar korna av "mjölkningsmaskinen" elr vad man ska säga! xD sen när dem har åkt runt så kommer dem till utgången, där backar dem ut! xD och det är inga personer som hjälper till eller så! xD Korna har alltså lärt sig själva!! xD hahah x)

Här e "karusellen"!! xD

 

Sen åkte vi hem vi köpte godis och så,  

Och sen gick jag in på facebook... Jag såg att Maja var inloggad!  

Jag skrev:

Jag: hej <3 :)

Maja: hej :(

Jag: vad är det?? <3 :/

Maja: läs på bloggen... <3

Jag läste Majas tragiska inlägg... Jag tänkte att det inte var sant... Blev så jävla sur på Aud..! Jag är också JÄTTELEDSEN för det här... Nu när vi ÄNTLIGEN hade bestämt allt jag och Maja var as glada!! Men nu var allt förstört igen..!   "/

JÄVLA SKIT!! 


Älskar dig Maja, förstår om du har det jobbigt nu, men vi får försöka hitta på något roligt när du kommer till Halland!! Det kommer att lösa sig <3   

Puss o kram zez imorgon <3 <3 <3   


// en besviken Elliz.. <3 "/

Av Ella & Maja - 17 juli 2011 14:01

Allt var så bra, allt var så rätt, men nu är allt bara fel!  Jag vill bara lägga mig ner på marken och gråta...!   Jag var så lycklig, men nu är jag bara ledsen...


Jag hade skickat ett medelande på facebook till tjejen som hyrde Kelly förut och berättat att jag skulle hyra henne efter sommaren, idag innan lunchen gick jag svar. Jag blev helt stel när jag läste det... Hon sa att hon som hade vart medryttare på Kelly förut, skulle hyra henne nu.

-men hallå, jag då? Jag skulle ju hyra Kelly! Det var ju betsämmt! :O Ska någon anann hyra Kelly nu? Jag skulle ju det!     

Mamma ringde hon som äger alla hästarna därifrån vi ska hyra, men hon skulle precis ha ett ridläger men hon skulle ringa upp om en timme.   Ursch, världens längsta och jobbigaste timme gick och så ringde hon upp. Hon sa att hennes minne var ganska dåligt eftersom att hon hade blivit sparkad i huvudet i våras, men hon kunde inte minnas att hon redan hade hyrt ut Kelly till någon annan.   Och dessutom var Kelly halt!   Hon hade vart det i 2 veckor och nu var hon hos veterinären, så hon hade ändå tänklt ringa oss och säga att vi måste ha en reservhäst om inte Kelly blir bra...   


Jag är vill bara skrika   och gråta!   All glädje är borta... :'(

-Hjälp mig, vad ska jag ta mig till!? Mitt hjärta är krossat   , jag ÄLSKAR DIG KELLY!!!  Du skulle ju bli min ...


/ledsen maja

Av Ella & Maja - 16 juli 2011 23:44

Jag tänkte berätta lite om våra gäster.

Dem kommer från Göteborg, det är pappas gamla kompis Magnus och honoms fru Therese och deras två barn.  


Ikväll har vi ätit middag och gjort massa andra saker!! Sprungit runt hur mycket som helst m.m

Vi har haft det jättekul!


Hejdå

//Ella 

Av Ella & Maja - 16 juli 2011 19:01

Hej, igår fick jag ju komma till stallet!! :D som jag sa.. x)

jag fick mocka och fixa höpåsar, och kolla på hästarna som fanns där. (igår gjorde jag det här)    (tre hästar fanns det)

Men idag fick jag testa att rida lite!    fast jag fick bara sritta av hästarna... hon ville typ se hur jag red.. Fösrt fick jag testa Latino, som hade stegrat sig i förrgår.. xD men han var JÄTTE fin!! <33 sen fick jag skritta av Postman han verkar pigg och ganska tittig och känslig för hur man sitter m.m Men han var också riktigt fin!!   <33

Älskar båda <3 xD men jag kommer nog att få rida Postman    <3


Men vi har gäster här nu så zez!!


//Elliz <3

Av Ella & Maja - 15 juli 2011 11:54

Hej, jag har fixat en "besöksräknare" men det står att vi bara har haft några få besökare... Men det är bara för att jag precis har skapat den!  


Bara så ni vet!!


//Elliz <3 

Av Ella & Maja - 15 juli 2011 10:53

Hej, jag är ledsen att jag inte har hunnit blogga... "/


Men iaf. När vi kom i måndags packade vi mest upp m.m

Sen på onsdagen kom pappas kompis (och min och Martins..x) ) Petra och hennes dotter hit!   och dem sak åka hem idag. Vi har shoppat en del, och gått på ett muséum.   

Men idag har jag fått reda på att jag får komma till granngården och ta hand om deras hästar!!   <3 ska bli skit kul!! ;D x) men jag får tyvärr inte rida.. För hon vill se hur jag är med hästar och sköter om dem först m.m.   så att jag inte är värsta nybörjaren x) (fast vi har sagt att jag har hållt på med hästar i 6 år! ;) )


Men zez zenaree! 


//Ellizen <3  

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards