Ella & Maja

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Ella & Maja - 20 maj 2011 14:56

Hej, idag har vi haft "crazy hair day" i skolan som Maja berättade jag lägger upp lite bilder på min frisyr xD     Haha blev nöjd med frisyren :P

// Elliz

Av Ella & Maja - 20 maj 2011 14:34

Förlåt att jag inte har hunnit skriva sen i Tisdags!! :O <3 Jag har inte hunnit...

I går var min klasskompis hemma hos mig ända till halv tio.

Och i Onsdags var jag och Ella först på Långsunda. Vi red över en väg och där finns massa fina ängar och stigar i skogen och det var super mysigt!   Och efter det åkte vi med min mamma och tittade på ett privatstall där vi skulle vilja ha våra foderhästar (om vi får några) fast tyvärr finns det inte plats för tillfället.   Men vi står i kö dit nu iaf... Men sen, efter att vi hade tittat på det där stallet, så följde jag och Ella med Ellas mamma till hennes ridskola. Medan hon red skötte jag och Ella om hästar, åt middag och fikade mm. Det var kul!   Sen fodrade vi också när ridlektionerna var slut. Och jag var inte hemma före klockan tio, och då han jag ju inte skriva på bloggen... "/ Så FÖRLÅT ALLA BLOGGARE!! :( <333


Idag är det fredag, och fredag= ridning. :) Så kvart över fyra sådär ska jag åka till ridskolan. Hoppas att vi får rida utomhus för jag orkar verkligen INTE sätta mig i ett ridhus när det är så himla fint väder... 


I skolan idag hade vi "Crazy hair day". Som ni kanske fattar ska alla i hela skolan ha knasigt eller roligt hår. Jag satte upp mitt hår i två stycken "bollar" på huvudet. Nice. ^^ Sen var det en tävling också. Alla i varje klass fick rösta på en tjej och en kille i sin klass som man ville skulle gå vidare till finalen. Så i finalen var det alltså en tjej och en kille från varje klass.

I varje klass från 3:an och uppåt (till 6:an alltså) hade man lottat fram en tjej och en kille som skulle vara med och bestämma vilka av dom som gått vidare till finalen som skulle vinna. ^^ Från vår klass var Ella tjejen som gick vidare till finalen. Fast tyvärr så vann hon inte finalen. :( Men ändå, bra jobbat Ellizen!!;) <3


I kväll ska jag åka till Småland/ÖStergötland och vara där över helgen. Pappa har ett torp där och mina kusiner och min farmor o farfar bor där. Och det ska bli kul. :) Fast tyvärr så kan jag alltså inte blogga ngt i helgen. Men vi får hoppas att Ella kan hinna med det. ;) <3


Nu måste jag äta mellis innan jag åker till stallet. Jag hinner tyvärr inte blogga ngt efter ridningen för vi åker iväg direkt... Men på Måndag ska jag skriva här igen!! Zez!! <3 ;) //Majzaaaaaan <3


Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards