Ella & Maja

Alla inlägg under maj 2011

Av Ella & Maja - 14 maj 2011 15:57

Så, nu har vi "renoverat" bloggen.   Den blev as bra, tycker vi i alla fall!   Vad tycker ni? Komentera!!! Berätta allt vad ni tycker om nya bakgrunden, nya toppen mm. Vi tål kritik!!   

Vi ska försöka att göra om bloggen lite oftare, för det är roligt!  


Idag har vi som sagt "renoverat" bloggen, nästan hela dagen. xD Fast det har vart jättekul. Och så har vi äatit lunch (Billy pizza) och glass.


KOM IHÅG ATT KOMENTERA NYA DESIGNEN OCH BAKGRUNDEN!!!   


Hejzidåzi!! // Majzan och Elliz <3 ;)      

Av Ella & Maja - 13 maj 2011 19:17

Hejsi hejsi!!   


På ridlektionen red jag Krut.

  <--Krut på tävling. xD (ej jag som rider elr har fotat!!) 

Vi tränade på att få ner hästen i form (gå på tygeln) och så fick vi träna på vår sits. Det var kul och Krut gick mycket fint! 


Nu ska vi snart äta middag. Mums! Vad jag kände att jag blev hungrig nu!


Imorgon ska jag och Ella försöka att hinna med att "renovera" bloggen. Alltså typ ändra bakgrund, bilder mm, så att det blir fint!   Nu menar jag såklart inte att det inte är fint som det är... Hahah!!   Men det är roligt att "förnya" lite då och då. Då blir det ju roligare för er som läser vår blogg att vi ändar den lite ibland.   


Herrå nu måste jah gåh!! // Mahjziingenh   

Av Ella & Maja - 13 maj 2011 15:32

Tjingeling!!   


Idag i skolan, på musiklektionen, fick vi komma på egna låtar. Vi fick jobba i grupper. Det var kul!   


När jag kom hem från skolan åt jag mellis och bytte om till ridkläder. Och nu väntar jag på att Ellas pappa ska komma och hämta oss (mig o Ella) och skjutsa oss till stallet. Han kommer typ 16.15.   


Nu sitter jag mäst vid facebook och lite annat medans jag väntar.


zez!! //Majzii najzii  

Av Ella & Maja - 13 maj 2011 14:55

Igår fixade jag lösnaglar!!  


Här kommer lite bilder på dem   xD

   

Snygga vaa?? xD


Hejdå

//Elliz   





Av Ella & Maja - 12 maj 2011 17:24

Tja allihopa!!


Jag har en Keps som man ka skriva saker på med små bokstäver, (som sitter fast med små karborrband.)

så här såg den ut innan:


   snygg vaa?? xD men nu har jag ändrat till....










  Snygg vaa?? xD  


men zez hejdå!!


// Elliz 

Av Ella & Maja - 11 maj 2011 16:15

Hej, när jag kom hem från skolan har jag ätit glass!!

Här kommer lite bilder: Men jag hade inget att göra så jag tog kort på mig och min glass xD

steg: 1, Ta bort pappret!! xD

   Steg 2: Sådär ja... Nu: ÄT!! xD

  

   Steg 3: ätit lite xD


   Steg 4: Neej! Nästan inget kvar!! :( Men det är jui bara en Piggelin... xD


  Steg 5: Nej nu är den slut... :(  

Men nu måste jag städa mitt as stökiga rum!!  


Hejdååå zez // Elliz    

Av Ella & Maja - 10 maj 2011 18:11

Hej! Snart ska vi åka och kolla på ett stall som heter Evlinge Gård!!  

Hoppas vi kan ha våra foderhästar där!!


Idag på hoppningen fick jag Bill!!    


    


men nu hinner jag inte skriva mer!!


Kram!!

// Elliz

Av Ella & Maja - 10 maj 2011 17:46

Hejsi dejsi!!  


Idag på hoppningen red jag Sunlight.

 

Det gick bra.   Hon är mycket liten. Och bra. xD


Jag är JÄTTEGLAD!!! För nu, ikväll, ska vi åka och titta på ett stall där jag och Ella kanske ska ha foderhästar i höst. En foderhäst är en häst som man "hyr" över hösten, vinter och våren och sedan på sommaren  lämmnar man tillbaka den till sin "riktiga" ägare. Under tiden man har hästen är det som sin egen. Vi ska i såna fall hyra en foderhäst från ett ridläger som heter "Karlshems gård Ponnyridläger". Vi ska åka dit på ridläger i sommar också och det är ju bra för då får man ju lära känna hästarna där lite också.

Så nu kanske nu förstår varför jag är JÄTTEGLAD!!!  


Zez zen // Majzeen

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards