Ella & Maja

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ella & Maja - 11 oktober 2011 20:48

Heej :)

Idag i skolan hade jag först spanska, sen hade vi träslöjd, sen åt vi lunch och efter det gick vi till simhallen och badade. Fast vi fick bada en ganska kort stund.. "/ När vi hade simmat gick vi tillbaka till skolan och jobbade lite med våra faktatexter, alla i klassen har fått välja ett djur att skriva om och sedan ska vi hålla en lektion för sexåringarna om djuret vi har arbetat med. :) Det måste vara ett svenskt djur som finns i skogen, och jag valde järv för jag vet ganska lite om järvar och det skulle vara kul att lära sig. ;) Här kommer några filmer om järvar från youtube:

Dom  är ganska häfftiga. ;D Ser lite ut som små börjar. xp

Efter skolan åkte jag och ella till stallet. Vi red först ut en stund och sedan red vi lite på paddocken. :) Pappa hämtade oss vid 7 och när jag kom hem åt jag middag och nu ska jag duscha, hejdå! <3


// maja =)



Av Ella & Maja - 10 oktober 2011 20:33

...har jag vart i skolan, ofc. cx efter det följde Ella med mig hem. Vi bakade chokladcrisp. :)

<--Gott! :) <33


Nu ska jag träna till spanskaförhöret imorron. -.- Efter skolan åker jag och Ella till stallet. ;) <3


// maja <3

Av Ella & Maja - 9 oktober 2011 17:14

I fredags var jag bara hemma men hela helgen har jag vart i stallet. :) (hela, den har gått väldigt snabbt "/) Idag hade Ella & hennes mamma morgonfodring så jag sov över hos Ella och så åkta jag med dom till stallet och hjälpte till med fodringen och utsläppet. =D Sen kom vår ridlärare och hade lektion för oss, det var kul. ;) Sen red vi ut en liten runda och sedan hem till stallet. Vi släppte ut hästarna, mockade och fixade fodret, jag smörjde mitt sadel och träns och sedan mockade vi hagarna. När Ella också hade smörjt åkte vi hem efter en låång dag i stallet. kul =) <3 Men nu är jag så *** trött...   

hahha det var typ tusen år sedan jag använde en "riktig" smiley. ;P

 

Imorgon händer inte så mycket, ska bara göra läxor tyype. :C


Ella, blev faktiskt lite besviken över att du inte hade skrivit om provridningen, hade sett fram imot att läsa om det. ;(


// majaa <3

Av Ella & Maja - 6 oktober 2011 21:45


jag & Jessie    Fina Jessie :) <3 Liiten, jag var bara 7 år =) <3



Godnatt <3


// Maja =)

Av Ella & Maja - 6 oktober 2011 19:21

Hej, vi hade beställt ett paket från hööks, och det kom igår (som jag skrev) och tänkte visa vad vi hade beställt:


*Reflexländtäcke 289:- (för vi ska klippa honom)

Info från Hööks hemsida:

Självlysande med reflex. Svansrem samt remmar för enkel fastsättning i sadeln.
    *Vinterridstövlar 1099:-

Info från Hööks hemsida:

Tålig vinterstövel med värmeisolerande Thermolite foder. Slitstark, vattentät fotdel, med andasfunktion som håller fötterna torra. Urtagbar innersula i teddyfoder. Stötdämpning i häl samt inbyggd stålgelänk ger stöd och stabilitet. Stirrup Control System i yttersulan håller greppet i stigbygeln.

      



// Maja <3

Av Ella & Maja - 6 oktober 2011 19:09

Idag var jag sjuk igen och hemma från skolan. :( Jag blir ju aldrig frisk! x( I morgon är det spanska och då måste jag vara frisk! <3 Iaf, mamma gick till skolan och hämtade lite skolböcker till mig så att jag kunde plugga hemma. Gjorde lite engelska och mycket matte. Skönt, nu ligger jag inte efter iaf. Jag var ju hemma i måndags också...

Men imorgon är det fredag! :D Bästa dagen! <33 Jag ska inte till stallet imorgon heller, men jag ska gå till frisörebn och klippa mig! :) Ni får se hur det blev sen. ;) Sen ska jag bara vara hemma med familjen och ha fredagsmys!! <3


Ella har vart på Karlshem och provridit Bronco! Hon var ju inte helt nöjd med Elvira... "/ Och jag kan avslöja att hon valde....Bronco! Ella får berätta när hon kmr hem. ;)


Hoppas ni har haft en bra dag, och ha en fortsatt bra kväll.;) <3


// Maja <3

Av Ella & Maja - 6 oktober 2011 15:40

Just nu sitter jag i bilkö.. -.-Jag är på väg till Karlshem, för att prova Bronco :) får väll se hur han är.. Bloggar mer efter provridningen! Så får ni se hur det gått...Ha det bra! //Ella

Av Ella & Maja - 5 oktober 2011 21:15


Godnatt!

Ska sova nu, en annan gör redan det.. ^x)

// Maja

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards