Ella & Maja

Alla inlägg under november 2011

Av Ella & Maja - 18 november 2011 18:28

Bloggstatistik:

Inlägg: 424

Bilder: 528

Komentarer: 118

Omröstningar: 0

Gästboksinlägg: 0

Frågor: 27

Av Ella & Maja - 18 november 2011 17:47

HEJ!

Idag är jag sjuk... :( Sent igår kväll fick jag jätteont i halsen, och jag trodde (och hoppades) att det kanske berodde på att jag var trött så jag gick och la mig. Men jag vaknade flera gånger under natten av att jag hade jätteont och kunde knappast svälja... "/ Så det blev ingen skola för mig idag. Jag och mamma åkte ut lite till stallet. Vi tog med några hinderstöd ut till stallet för på lördag ska vi ha hopplektion! :) Vi fixade allt och red lite. Nu är jag hemma, och har vilat mig jättelänge, med Simba. x) Skönt. ;)

       


//sjuk maja "/

Av Ella & Maja - 16 november 2011 21:00

Hej, jag vet jag har vart usel på att blogga dom senaste dagarna! -.- Idag blir det inte heller så mkt bloggning för en kompis följde med hem från skolan och sen har jag skrivit mejl och pluggat... x) Men imorgon ska jag hem till Ella efter skolan, och vi kan nog blogga lite mer då, hehe. xp


 

Bild från i sommras. Längtar så sjukt mycket efter sommaren! ..och vintern! x) Hatar hösten och våren, det är liksom mittimellan, varken sommar eller vinter. Värdelöst!


//Maja 

Av Ella & Maja - 14 november 2011 15:02

Ledsen att det har vart lite dåligt med bloggningen, igår blev det inga inlägg alls (från mig).. :( Ska försöka bli bättre. ;)

Idag i skolan har vi hade vi först matte. Efter lunchen hade vi NTA, och vår fröken hade världens längsta genomgång! -.- Vi fick aldrig börja, och man orkade inte lyssna på allt hon sa för hon bara pratade, o pratade o pratade... Man höll på att somna! xc När vi var klara med NTA så tränade vi till någon show som vi 6:or ska hålla i, typ presentera och sjunga och så... Vi slutade 14.30, och ja, nu är jag hemma och väntar på att mamma och småsyskonen ska komma hem... Men nu ska jag äta mellis, jag är jättehungrig! xD

Här är ett jättebra tips på tre rätters mellis:

Förrätten: En frukt, till exempel ett äpple. :)

Huvudrätten: En smörgås med pålägg och/eller yoghurt, flingor eller liknande.

Efterrätten: Pepparkakor, chokladbollar, ja, man kan välja lite vad man tycker är gott! :P

Om man äter ett sånt här mellis blir man pigg och mätt! x) Extra bra om man ska iväg till stallet eller om man ska till någon annan aktivitet man går på. ;)


Ha det bra! :)


//MAJA


Av Ella & Maja - 13 november 2011 20:04

Hej idag började jag med att mocka boxen och göra höpåsar. Efter det hämtade vi in hästarna borstade av dem lite fort och kratsade hovarna och visiterade dem såklart  

Sedan red jag och Maja ut över på andra sidan vägen!! :D Det var jätte kul! Men det var lite läskigt för dem höll på att skjuta i skogen för dem hade typ älgjakt...!

När vi kom tillbaka red jag och Maja på volten en liten stund och sedan kom hon som skulle provrida. Vi vet inte om hon ska vara medryttare på honom än men vi får välll se...


När vi var klara med ridningen tog jmag och borstade honom väldigt noga och så. Mamma har köpt ett nytt täcke åt bronco för det andra är för stort och sen kmr det att bli för kallt. med det täcket han har ute. Men det täcket mamma hade köpt var för litet x) så vi får byra det och ta en större storlek. 

Och så köpte min mamma en bättre pannlampa för dem från Hööks SUGER! Hon köpte en reflex och impregnering till regntäcket.


bilder på inköpen:


 Impregnering 89:-


 Halstäcke 299:-


  regntäcke för vintern. 699:-


Heejdå!!


//Ella <3 


Av Ella & Maja - 13 november 2011 09:10


Hejhopp! Jag har precis vaknat, och som rubriken säger ska jag snart till stallet :DDDD


Jag och Maja ska börja rida sen lite senare kommer en 15 årig tjej och ska provrida Bronco, eftersom jag inte har ngn medryttare just nu. Men jag söker en medryttare som kan två gånger i veckan. Och den här tjejen kan bara en gång i veckan...


men om det är någon som är interesserad så kan ni läsa den här texten:


Seriös och pålitlig medryttare sökes till en D-ponny på Ingarö två vardagar per vecka. Busskomm. fr Slussen, hållpl 100 m fr stallet. Här finns utomhusridbana m gummiflis och mkt fina ridvägar. Ponnyn, som är en korsnings-valack på 145 cm, har tävlat i både hoppning och dressyr. Den är jättesnäll i all hantering och trygg att rida ut på. Medryttaren bör helst vara minst 14 år och ha god ridvana (minst 5 år), maxvikt 60 kg/maxlängd 170 cm. Ridning, sköta om hästen, mocka och göra i ordning foder. 1 000 kr/mån per häst. Start så snart som möjligt. Mejladress: ingrid.e.johansson@hotmail.se.


Plats
Nacka (Ingarö)
Kategori
Allround
Pris / månad
1000
Gånger / vecka
 2
Får tävla
Nej
ovrig hjälp
Nej
Ras
Connemara/Knabstrup
Kön
Valack
Mankhöjd
145 cm
Född
1995
Färg
Tigererad
Hästens utb nivå
Mellan

Och hÄr kommer lite bilder på honom:






/Ella

Av Ella & Maja - 12 november 2011 17:15

Nu ska vi äta tårta! :P



Hoppas att ni får en fortsatt bra Lördagskväll! <3 Ses imorgon ;)


//M



Av Ella & Maja - 12 november 2011 15:45

Nu är jag hemma från stallet igen. Vi hoppade på vallen ganska mycket och det var jättekul! :D Ska följa med och handla nu, vi ska köpa så att vi kan baka en tårta sen, för imorgon är det farsdag men pappa ska åka till Malta så vi ska fira det idag istället... :)


 


Hejdåå <3


//Maja

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards