Ella & Maja

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Ella & Maja - 15 februari 2012 20:51

 

Sotis var mitt första husdjur. Jag fick honom när jag var sju år. Han var så snäll! <3 På sommaren var han ute och på vintern hade vi honom inomhus, och varje morgon på vintern släppte vi lös honom i huset så han fick springa fritt. När man busade med honom viftade han liksom på huvudet och gjorde glädjeskutt! :'D Han var jättesnäll och jag kommer aldrig glömma honom. <3 Han föddes den 30 december 2006 och dog den 13 april 2010 för han fick problem med magen. :'(


       

Blackie, hon föddes i februari 2010 och dog i november 2011. Vi köpte henne tillsammans med hennes systrar Smulan och Thea. Blackie blev tyvärr den som fick lämna jordlivet först, för i slutet av oktober/början av november 2011 fick hon en stor tumör. Ni kan se på bilderna, hon har en stor "bubbla" på ena sidan. Stackars Blackie. :'( Vi lät henne leva in i det sista, hon kämpade på länge trots sin stora tumör som bara växte och växte, men till sist orkade hon inte mer, vi fick avliva henne... :'(


 

Thea (musen till vänster på bilden), köpte vi ihop med Blackie och Smulan. Thea fick skabb, men vi lät henne leva ändå för hon led inte av det, men i december 2011 fick hon också en tumör, fast på ena bakbenet, och då fick vi oss för att avliva henne, eftersom att hon både hade skabb och tumör. Stackars Thea <3


Ja, det är alla djur som jag har haft som har dött. Saknar alla! <3 Man blir så ledsen när ett djur dör. :'( Men det får man liksom räkna med när man köper ett husdjur. En dag kommer dom dö, så är det ju med alla djur. Men man blir ledsen ändå. :'(


Har du något djur som dött? Kommentera! <3

 

/Maja

Av Ella & Maja - 15 februari 2012 20:39

Hahah kom inte på någon bra rubrik, heheh... x)

Idag har jag och Ella vart i stallet. Vi red till Återvall, det var kul! :) Och när vi kom tillbaka till stallet mockade vi, gjorde i ordning fodret och smorde träns. Skönt att ha det gjort. ;) Ellas mamma hämtade oss sen kvart över sju i stallet.

När jag kom hem åt jag lite och sen nu har jag gjort läxor. Är väldigt trött nu, så ska sova snart tror jag.

Imorgon är det medryttaren som är i stallet, så ska plugga ännu mer imorgon. Tråkigt. "/

 

 

  

SONIC <333 Väldigt dåliga bilder, men ändåå xp

 

/Maja

Av Ella & Maja - 15 februari 2012 07:39

Idag, efter skolan, blir det stallet med Ella. Inget Gustavsberg idag. :( Det snöar alldeles för mycket och vi vill ju inte fastna som vi gjorde förra veckan..!

Men vi rider kanske ut en sväng eller rider på ridbanan. ;)


Byee <3


/Maja

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards