Ella & Maja

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Ella & Maja - 23 februari 2012 21:00


/Ella <3

Av Ella & Maja - 23 februari 2012 19:16

Idag var jag först i skolan och sedan gick jag hem spelade wordfeud och latade mig sen hjälpte mamma att plocka in disken i diskmaskinen. jättekul. -.-

Sedan tvättade jag mina boots och så har jag rensat ur min dator och nu bloggar jag.

Och just nu springer mina marsvin runt i mitt rum :)



/Ella 

Av Ella & Maja - 23 februari 2012 19:10

Igår blev det precis klockan 08:17 blev det 8000 besökare på bloggen!! Tack så mycket alla som har besökt elmaz!! :') <33 love yaa!! <33 




// xoxo Ella <33 

Av Ella & Maja - 23 februari 2012 19:04

Hej just nu håller jag på att göra rent mina boots dem är gaanska smutsiga x) 

kolla så här såg de ut för en stund sedan:

Inte så mysiga.. 


Men nu är dem rena och fina!


Hehe hade inget speciellt att blogga om.. x)


//Ella

Av Ella & Maja - 23 februari 2012 14:36

Japp, nästa söndag ska jag och Ella tävla med Sonic och Bronco, i hoppning! :DDD <333 Vi ska vara med i en klubbtävling (typ) på Gustavsberg och det ska bli jättekul! ;D Vi ska vara med i två stycken klasser, 60 cm och 80 cm.

Längtar jättemycket, det blir våran första tävling med Sonic och Bronco, innan har vi ju bara tävlat på ridskolan. ;)



//Maja

Av Ella & Maja - 23 februari 2012 14:15

Hej! Igår var vi som sagt på Gustavsberg. Vi red i stora ridhuset (vi brukar hoppa i det lilla) men nu får man hoppa i det stora också! :) I alla fall, vi byggde upp några hinder och mamma tog fram en vattenmatta också... I början vägrade Sonic gå över den! Har hört att förra fodervärlden hade problem att få honom hoppa över vattenmattor... Men jag försökte men han ville inte. "/ Men sen provade vi att han fick gå bakom Pelle eller Bronco över den och efter ett tag gick det jättebra! :D Vi provade i trav och det funkade  också efter ett tag. Jag provade igen att gå över den själv sen, men då ville han inte. x) Så vi fick träna lite till med att gå bakom Pelle eller Bronco över mattan och efter ett tag kunde han gå själv över den utan att tramsa sig. :) I slutet av lektionen provade jag att hoppa ett hinder med vattenmattan under, och han var jätteduktig! :D Fast han var lite rädd x) När han rev hindret med vattenmattan under en gång började han bocka efter hinder för han blev lite skrajj. x) Men han hoppade i alla fall! :D Är så nöjd med honom, han var jätteduktig igår!vägratatt gå över mattan, till att kunna hoppa en oxer med matta under!Men vi hoppade massa andra hinder också och gjorde massa andra övningar, och det gick också bra. ;D

För er som inte vet så är det här en vattenmatta:

 

Den där vattenmattan kommer från Hööks om ni ville veta. ;) Bilden fick jag därifrån!


// Maja

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards