Ella & Maja

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Ella & Maja - 26 februari 2012 17:15

 


-maja

Av Ella & Maja - 26 februari 2012 16:37

Hej! :)  Jag sov som sagt över hos Ella lördag till söndag. På lördagkvällen tittade vi på Melodifestivalen och sen åkte vi till stallet och kvällsfodrade. Och idag var Ellas medryttare i stallet, för dom har bytt lite dagar nu under sportlovet, men jag skulle ju ändå rida Sonic, så Ella följde med mig till stallet ändå. ;) Hon hjälpte mig att mocka och sånt där, sen tog hon fram lite bommar och så åt mig nere på volten. =)

Mamma hämtade oss, vi åkte hem och lämnade Ella och sen gick vi på bio, 3D! ;D

 

SIMBIS! <3



/Maja

Av Ella & Maja - 26 februari 2012 10:15



Förra söndagen firade jag och min lillasyster en av våra möss födelsedag, Smulan. Vi gjorde i ordning en musfest! x) Det var jättekul!

Här ovanför är Smulan som äter hennes födelsedagsmat! :P

 

 

Och på den här bilden ovanför ser ni till höger Smulans tårta. Den är gjord av knäckebröd, äpplen och vindruvor. Till vänster gjorde jag en tallrik av en grukskiva och på "tallriken" finns det en knäckebrödsbit, två vindruvsskivor och en jordnötsring med små äppelbitar i. Alla mössen fick en egen "tallrik" men sen fick dom dela på tårtan till höger. ;) Det blev en väldigt lyckad fest faktiskt! Alla tre mössen verkade gilla den. :D


Grattis i efterskott, Smulan!!!


/Maja

Av Ella & Maja - 26 februari 2012 08:15

Hej! :) Nu när det precis en vecka kvar tills jag ska tävla med Sonic, och jag skulle vilja knoppa honom på tävlingen så sitter och tittar på lite knopp-filmer på Youtube. Här är en bra knopp-film som jag hittade:


Sen hittade jag lite fler film-klipp som visar hur man gör hästen fin inför en tävling till exempel. Här är dom:

 


Ja, det var några videoklipp som jag tyckte var bra. ;) Ha det bra! <3


/Maja

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards