Ella & Maja

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Ella & Maja - 3 juni 2012 20:33

Nu var det ett tag sen jag träffade Albin.. Haha saknar honom! <3

   

Sötis <3


 


Av Ella & Maja - 3 juni 2012 19:46

Idag hade ju jag och Maja lektion i ridhuset, och det gick bra! Vi tränade på att liksom vända hästara, att flytta dem med ytterskänkeln och samtidigt hålla emot lite på yttertygeln. Lite svårt att förklara hehe..

Vi jobbade även mycket galopp arbete (speciellt jag) eftersom Bronco har lite svårt med galoppen.. Så hon gav mig lite tips. Men både jag och hon tycker att han har blivit mycket bättre sen vi flyttade till Kovik eftersom det är mycket bättre underlag för honom där i ridhuset, galoppen är normal om man inte kortar upp den för då travar han med bakbenen.. Men det är bara det att den e så himla stor. Men på slutet hade han faktiskt en väldigt skön galopp! Så det märks att det går framåt med den! Och det är ju kul! ;D Även traven tyckte hon att han hade blivit mycket finare i, så det är kul att höra! Men i övrigt gick det helt okej iallafall, så jag är nöjd. Pia ska komma nästa söndag också (tror jag) så det ska bli jätteroligt att få träna en sista gång innan de åker tillbaska till Karlshem.



 

Av Ella & Maja - 3 juni 2012 10:47

Imorse åkte jag och mamma till stallet dör att släppa ut alla hästar. Vi började med att släppa ut 3 hästar som går i en hage men efter ett tag så såg vi att de hade sprungit ut till gräset som låg berdvid deras hage  för att staketet hade gått sönder... -.-  (som tur e är det en annan hage där, så de kune inte rymma) Så vi fick ta in hästarna igen och sedan fick vi laga det..! Suck. Sen tog vi ut alla de andra hästarna och det gick bra. 
Och sen sopade vi stallet och åkte hem. Tog lite extra lång tid idag eftersom vi var tvungna att laga staketet och så...

Sen ska jag åka ut till stallet igen för vi ska lunchfodra och släppa in hästarna då, och så ska jag och Maja rida en dressyrlektion för Pia! Så det kommer att bli jätteroligt! :D


Gullisen!


 

Av Ella & Maja - 3 juni 2012 07:45

Nu har jag precis vaknat och ska snart till stallet, var tvungen att gå upp tidigt idag för att vi har morgonfodring, men vad ska ni göra idag då?? :)


 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards