Ella & Maja

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Ella & Maja - 8 juni 2012 17:45

Nu är jag och mamma i stallet och vi har precis haft insläpp och tagit in alla hästarna i stallet. Snart ska vi ut och rida, men nu håller jag på att göra i ordning kraftfoder till Sonic och Bronco. Mamma mockar. :p

Bloggar mer när jag kommer hem från stallet, om jag hinner!

Hejdå så länge! <3

   

Foderkammaren

 

Av Ella & Maja - 8 juni 2012 14:07

Kom hem från skolan precis och ska snart gå upp och äta mellis. Men idag i skolan tränade vi först lite till skolavslutningen och sen gick vi till Dieselverkstaden. Där fick vi arbeta i grupper och göra skulpturer. Min och min grupps skulptur föreställde en övergiven framtidsstad. Den var gjord av kartong och sen la vi gips över den som vi färgade mörkgrått. Vi hann inte riktigt bli helt klara med den, men den blev ganska bra ändå.

När vi kom tillbaka till skolan åt vi lunch. Efter lunchrasten spelade 6:orna (vår klass) kubb mot lärarna, för det är en liten tradition som vi brukar ha på vår skola. I början gick det bra för oss, men sen ganska fort så började det gå dåligt... Fast sen på slutet började det plötsligt gå jättebra för oss igen, och vi vann! Det var jättelänge sedan som 6:orna vann mot lärarna, men i år gjorde vi det. :)

   

Av Ella & Maja - 8 juni 2012 07:15

Eftersom att jag aldrig gjorde ett "Veckansplanering-inlägg" den här veckan så gör jag ett nu istället av dom dagarna som är kvar, så att ni får veta vad som kommer att hända i helgen och så... ;)  


Fredag: Skola 8.20-14.10 Efter skolan blir det stallet, med mamma. Vi åker nog inte ut direkt efter skolan, för vi har kvällsfodring. Men det ska bli mysigt i alla fall. <3 Vi rider nog antagligen ut.

Lördag: Någon gång på morgonen så åker jag och Ella till stallet. Vi kommer nog att köra hoppträning i ridhuset. Sen på kvällen ska jag ha en fest med klasskompisarna för att jag snart fyller 13 år. Kul! :D

Söndag: Jag och Ella ska rida lektion för Pia igen. :) Annars inga speciella planer...

 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards