Ella & Maja

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av Ella & Maja - 23 juni 2012 11:45

Nu sitter vi i bilen på väg till sommarstället! Det ska bli kul att komma dit, för jag har ju inte vart där sen förra sommaren. Och vi har byggt ett till litet hus där också, som ligger precis bredvid det gamla. För i det gamla huset finns det inget vatten eller någonting, men i det nya har vi fixat en dusch, så det är skönt! Förut fick vi ju alltid duscha utomhus med en vanlig vattenslang, och det kunde ju vara lite jobbigt. Speciellt om det var dåligt väder eller så...

Ja, så det är skönt. Jag ska få sova i det nya lilla huset också, najs!

Här är några bilder på vårt Torp. Några är lite suddiga men ni får stå ut. Jag tror att det var höst när bilderna togs, så det ser lite grått och tråkigt ut kanske... Men om ni undrar så är det stora huset själva boningshuset (som ni säkert förstår), och på vissa bilder ser man två andra hus också, och det som är längs hitåt är ett "bastuhus" (det minsta) och det som är längst bort är en gammal lada (det största).

På sista bilden ser man också ett pyttelitet hus (längst till höger) och det är ett "cykelförråd".

Det nya huset finns alltså inte med på bilden, för bilderna togs innan det nya huset var byggt. Men nu ligger det nya huset bakom det stora boningshuset. Men hur som helst, här har ni bilderna:

       

 

Av Ella & Maja - 23 juni 2012 10:02

Hur blir det med uppdateringen nu när jag är borta då? Jo, jag ska ju vara borta i nästan två veckor, och jag tror inte att jag kommer kunna blogga någonting alls medans jag är borta, tyvärr. Jag vet inte om Ella ska göra något speciellt, men annars kanske hon uppdaterar lite i alla fall. Har fixat nåågra tidsinställda inlägg, men inte många alls. Har tyvärr inte hunnit. Men när jag kommer tillbaka ska jag fixa en stoor bildbomb åt er! Fast jag ska åka till Tängby ganska direkt, men då kommer jag nog kunna blogga, för då tar jag med mig min dator. Men nu ska vi åka, chaio!

 

Av Ella & Maja - 23 juni 2012 08:33

   Idag vaknade jag klockan åtta ungefär. Jag känner mig ganska mycket bättre, har ingen feber eller så, bara lite ont i halsen. Men jag har bestämmt att jag följer med ner till vårt sommarställe, kusinerna och farmor och farfar. Vi åker någon gång vid klockan elva och så stannar vi och äter lunch någonstans på vägen. Sen vid Linköping (tror jag att det var..) ska vi på pappas kompis bröllop. Efter det åker vi till vår sommarstuga och sover där i natt.  Så vi ska ju inte göra något ansträngande idag, så det kommer nog funka bra för mig. ;) Vi ska ju mest bara sitta i bilen och på ett bröllop anstränger man väll sig inte så mycket? Har förresten aldrig vart på ett bröllop, så det ska bli lite kul faktiskt.

 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards