Ella & Maja

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Ella & Maja - 6 juni 2012 21:45

 

Ska gå och lägga mig och läsa eller titta på en film. Är ganska trött efter den här dagen. Imorgon ska jag till stallet

med Ella efter skolan, det ska bli kul! :) Men ha det bra alla så bloggar jag mer imorgon. Godnatt!

 

Av Ella & Maja - 6 juni 2012 20:40

Idag har jag vart på Gröna Lund med familjen. Vi var där klockan elva när det öppnade. Då var det ganska lite folk och det var skönt. Sen framåt klockan tre började det bli ganska trångt, så klockan fyra pkte vi hem igen. Men det var en rolig dag och nu är jag ganska trött. Har fyllt i lite papper åt Aud (som äger Sonic) som vi måste ha med oss när vi lämmnar tillbaka honom. Det är inte långt kvar nu... :( Igentligen kanske vi skulle ha lämmnat tillbaka hästarna idag (!), men som tur var blev det inte så. Men den 14 juni ska hästarna tillbaka till Karlshem. :'( Kommer sakna Sonic hur mycket som helst! Vi kommer ju inte att träffas förens i slutet av augusti. Tur att det är sommarlov då i alla fall, annars skulle jag seriöst inte klara mig! :o Jag klarar inte av att gå i skolan om jag är hästlös längre. När man väl har fått prova på hur det är att ha en egen häst så blir man fäst! Hästarna hjälper en att orka med skolan. Jag gör vad som helst, bara jag får vara tillsammans med dig Sonic! <3

 

Men, när han är på Karlshem får sommarlovet rädda mig. Det är bra att vi ska åka till Turkiet dagen efter vi har lämmnat tillbaka hästarna, då får man något annat att tänka på.

 

Av Ella & Maja - 6 juni 2012 20:25

 

Lördag: Jag och Ella åkte ut till stallet tidigt och hoppade i ridhuset. Vi hoppade ett rätuppstående, en oxer och sen ett sockerbitshinder (cavaletti). Det gick bra och det var kul! Det högsta vi hoppade var 95 cm tror jag.

När jag kom hem så duschade jag och fixade iordning mig, och sen tog jag bussen till Danderyd och hälsade på en gammal kompis som jag inte träffar så ofta. Vi gick på samma dagis när vi var små och var typ bästisar, men nu bor på olika sidor av stan och träffas inte så ofta. Men då sågs vi och det var jättekul! Vi tvättade hennes kanin och byggde en hinderbana åt den, och sen tittade vi ganska mycket på film. :)

Söndag: Jag och Ella red lektion för Pia, som vi tränade för väldigt mycket förut när vi hade hästarna på Evlinge gård. Det var verkligen superskönt att få träna dressyr för en tränare igen, det var länge sedan! Jag känner att jag lärde mig otroligt mycket på den lektionen, den behövde jag verkligen. Sen kommer jag inte ihåg riktigt vad jag gjorde mer på söndagen, inget viktigt antar jag. :p

Måndag: Var inte i stallet faktiskt, utan lät min medryttare Alva rida den dagen istället. Själv var jag bland annat på en Sushi restaurang med familjen och, ja, minns inte så mycket från den här dagen heller... x)

Tisdag: Ja, efter skolan var jag i stallet med Ella. Vi red ut en liten sväng och red på uteridbanan lite. Repeterade lite sånt som vi hade gjort på lektionen på söndagen och så. Sen var vi ute och betade hästarna väldigt länge också på andra sidan vägen.

När jag kom hem så hade jag filmkväll med min syster. Vi tittade på film i mitt rum och sen sov hon inne hos mig också, mysigt! <3

 


Av Ella & Maja - 6 juni 2012 20:18

 

Jag är ledsen för den usla uppdateringen, för min del! Ella har hållt igång bloggen mest, hade bara något tidsinställt som kom ut igår och så... Men NU tänkte jag försöka ändra på det igen. Det ÄR ju kul att blogga, ibland tappar man bara lusten lite. Men nu är den tillbaka igen och jag ska göra mitt bästa! :) Och nu ska jag sätta mig och skriva ett låångt inlägg om vad som har hänt dom dagarna som jag har "varit borta", så missa inte det!

 

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards