Ella & Maja

Alla inlägg under februari 2012

Av Ella & Maja - 20 februari 2012 16:14

Hej, nu sitter vi hemma hos Maja och käkar choklad. :) Och ikväll, klockan halv sju, då ska vi åka till vår förra ridskola, Enskede, och gå på grönt kort kurs! :D (för er som inte vet så behöver man grönt kort för att kunna tävla i andra tävlingar är klubbtävlingar och pay and jump och sånt där) Det ska bli jätteroligt.

Sen kommer vi kunna tävla, nice! ;D

 


-Maja och Ella

Av Ella & Maja - 19 februari 2012 12:01


Lite saker jag vill ha ^^


/Ella <3 

Av Ella & Maja - 19 februari 2012 11:37

Idag blir det inte stallet försen klockan 15:45. För vi har kvällsfodring. Idag har jag inte gjort så mycket... Jag var hon Maja och hämtade mina läxor eftersom jag var sjuk i fredags så kunde inte jag hämta läxorna. Så ska ta och göra lite läxor :) men först ska jag göra en lista på hästsaker som jag vill ha! ;D


/Ella <3

Av Ella & Maja - 19 februari 2012 11:29

Hit ska jag och min och Majas familj åka tillsammans i sommar! :D



Lägenheter Sun Beach - Bild 1

Här är hotellet :)

Lägenheter Sun Beach - Bild 2


Lägenheter Sun Beach - Bild 3

Och så här ser rummen ut.



Lägenheter Sun Beach - Bild 4


Lägenheter Sun Beach - Bild 5



Och vi kommer att ha tillgång till detta hotell också, där vi äter mat och så :)



Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 1


Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 3


Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 4


Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 5


Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 8


Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 11


Kerasus Beach & Spa Resort - Bild 12

mums!!


Jag längtar!! :D


//Ella <33

Av Ella & Maja - 19 februari 2012 08:01

Hello! :) Vaknade tidigt idag, kunde inte sova. x) Men idag ska jag ju inte till stallet förens på kvällen, så ska nog göra lite läxor, fixa med mössen och sånt. ;)

Har lite bildbrist, i alla fall på den här datorn, så det fick bli en väääldigt gamal bild på mig och hästen Krut som jag red ganska mycket när jag var sådär 7-8 år. :) Liiten


Bloggar mer senare! ;D


-Maja

Av Ella & Maja - 18 februari 2012 20:50

 

Hej, sitter och tittar på melodifestivalen med mamma och min syster Molly. :)

Idag har jag vart i stallet med Ella. Vi red lektion för Pia, en som har häst i samma stall som oss och det var jättekul! :D Vi red både dressyr och hoppade, och det gick bra. ;)

När jag kom hem från stallet körde jag och Molly agility med grannhunden som jag och Ella gjorde i torsdags och det var super roligt! :D Vi hade henne på undervåningen så fick Simba (min katt) vara på övervåningen.

Men nu, tittar vi som sagt på Melodifestivalen och så. Imorgon ska jag inte till stallet förens på kvällen för vi har insläpp+kvällsfodring, får se. ;)

Bloggar mer imorgon! <3


/Maja

Av Ella & Maja - 17 februari 2012 18:57

Hej! :) Idag var jag i skolan, vi hade mattediagnos, bild, musik och så. Ganska vanlig fredag. ;) Sen efter skolan åkte jag och mamma till stallet. Jag hoppade lite på vallen och så red vi ut. Jag skulle hoppa över två tunnor, men Sonic var lite skeptisk till det och stannade två gånger innan jag fick över honom. Det var läskigt tyckte han. x) 

När vi hade ridit klart ställde vi ut hästarna i sandhagarna och gav dom deras hö. Sen mockade vi och fixade fodret.
På vägen hem stannade vi vid Granngården och köpte broddar och kraftfoder.

Nu är jag hemma igen och ska äta middag och titta på TV tror jag. ;)

 

Bild från Stall Tängby i sommras. Jag och Kiljan. <3 Nu är det bestämt att jag, mamma, min kusin och hennes mamma ska åka dit en gång i sommar igen. Kul! :D *Längtar* <3


//Maja

Av Ella & Maja - 17 februari 2012 15:25

Jag hann aldrig blogga i onsdags :( men jag och Maja red iallafall till Återvall :)

här kommer några bilder ;)



lite små men ändå.. :P


/Ella <33         

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards