Ella & Maja

Alla inlägg under februari 2012

Av Ella & Maja - 12 februari 2012 17:56

Idag tog, jag, Maja och Majas kusin bussen till stallet :) vi började med att mocka, fixa foder och vatten osv :)

Sedan ställde vi ut hästarna i sandhagarna och gav deras lunch.

Sedan red vi på volten Bronco var suuperduktig!!! :D <3 han galopperade as bra idag! ;) <33 lill-gubben!!

I fredags galopperade jag honom väldigt mycket, så att han får in den rätta galoppen, och det gav tyderligen resultat! ;D

jag får börja med att träna massa galopp ngn dag i veckan typ och verkligen rida igenom honom i galoppen då & då.

Men efter vi hade ridit på volten red vi ut en sväng i skogen. Det var jättebra väder idag så det var nice! ;D 


Här är en bild från idag på fina, duktiga, bästa killen!! :D

Såå sööt ^^ 

Jag tänkte börja med att lägga upp bilder på vad som händer varje dag (fast jag hinner typ inte blogga varje dag, jag suger på det), men det blir det lite roligare att läsa! :)



//Ella :)

Av Ella & Maja - 12 februari 2012 07:05

Hej!

Igår var jag och min kusin i stallet. :) Vi knoppade hästarna och sen red vi. ;) Det var jättekul! <3

Idag ska vi också till stallet  med Ella. :)

 

/MAJA

Av Ella & Maja - 11 februari 2012 07:45

Godmorgon! :) Idag är det lördag, skönt! <3

Min kusin och min farmor & farfar är här hemma hos oss. Dom kom igår och ska stanna tills på onsdag. ;) Kul! :D Men jag kanske inte kommer kunna blogga så mycket... Men jag gör det sen när dom har åkt. :P

Igår var jag och Ella i stallet. Vi red ut och red på ridbanan. :)

Idag ska jag och min kusin till stallet. :D

Imorgon ska jag och Ella till stallet, men min kusin följer nog med. ;)

 

Sonic i stallgången. <3


/Maja

Av Ella & Maja - 9 februari 2012 18:15

Nu är musungarna 7 veckor! :) 


     

Gullisar <3 =) 


/Maja

Av Ella & Maja - 9 februari 2012 16:32

Hej hej! Igår var ju vi som sagt i Gustavsberg och tränade, men när vi skulle åka hem med hästarna i hästtransporterna så fastnade vår i en backe och, ja, det blev lite kaos. x) Men vi fick lasta av hästarna i backen och sen fick vi bort den tillslut. 

Men på själva träningen i Gustavsberg hoppade vi och det var jättekul! ;)

Idag har det bara vart en vanlig skoldag. Vi åkte skridskor på gymnastiken och lite så. Vi slutade klockan tre. 

Min lillasyster fyller år idag, så vi ska hitta på något med familjen tror jag! :D

GRATTIS MOLLY PÅ 6:ÅRS DAGEN!!!

Lite repris bild men jaja xP (Molly & Sonic) <3


/Maja  

Av Ella & Maja - 8 februari 2012 15:20

Tjenare! ;) Idag blir det Gustavsberg med Ella och Beatrice. Jippie! <3 Vi ska ha hopplektion idag mee. :D

Trodligtvis kommer vi hem ganska sent den här gången också, så det blir nog ingen mer bloggning idag, bara så att ni vet.:P

I alla fall, idag i skolan hade vi 2 nationella prov, fast det var nästan som 4 för varje prov inehöll liksom 2 prov kan man säga, hehe. xp Det var i svenska och ganska lätta, fast det var några frågor som var lite konstiga. :S Men skönt att ha det avklarat. ;D 


Men nu, eller i alla fall snart, mot stallet, mocka boxarna, göra i ordning fodret, hämta in hästarna, borsta och fixa med dom, lasta dom och sen mot Gustavsberg! <3 :D

 

Snart kommer vi Sonic! <3 ;)


/Maja

Av Ella & Maja - 6 februari 2012 18:49

Fredag: Du och jag ska till stallet på fredag!

Lördag: Jag och min kusin ska till stallet på fredag, det är därför inte du kan följa med. ;)


//maja

Av Ella & Maja - 6 februari 2012 16:11



Måndag: Först var jag i skolan 09:00- 14:15. En vanlig skoldag, förutom att Maja är sjuk. När jag kom hem har jag mest slappat har suttit vid datan och typ så.. x) har inte orkat göra ngt..

Tisdag: skolan börjar 18:10 och slutar 14:20 sedan drar jag (och kanske Maja beror på hur hon mår..) direkt till stallet! :D

Onsdag: skola från 18:20-14:30. Vi har två prov -.- Jag och Maja jag antar att hon kommer till skolan på onsdag, iallafall så åker jag och Maja till stallet för att sedan lasta hästarna för att åka till Gustavsberg och träna!! Hoppas att det går bra att lasta Bronco den här gången! Det gick super förra veckan! ;D

Torsdag: skolan börjar 08:20 och slutar 15:00. Och sedan har vi två prov den dan också -.- Jag vet inte riktigt vad som händer efter skolan... Men kanske är med någon kompis eller nått jag får se! ;)

Fredag: skola från 08:10-14:10. Jag åker till stallet med mamma tror jag. Kanske tar och longerar honom igen, skulle vara kul!! :) <3

Lördag: Maja åker till stallet då, jag vet inte varför jag inte kan följa? Med men jaja...Jag hade tänkt att gå och shoppa då! För jag fick 2200 kr i födelsedags present! :) <33

Söndag: Jag & Maja åker till stallet. Tror att vi rider ut. :) <3


/Ella xoxoxoxoxoxoxo <33

Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards