Ella & Maja

Alla inlägg under juni 2012

Av Ella & Maja - 22 juni 2012 18:00

jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej jag saknar dej, jag saknar dej,jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej jag saknar dej, jag saknar dej,jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej, jag saknar dej,

JAG SAKNAR DEJ!!!

 

 

          

                                                                                                       

                                         

       

                       

                                             

       

Alla bilder på Sonic som fanns i arkivet. Dom kommer i en lite rörig ordning, så det kommer några från första ridturen på Sonic i mitten och sånt... Men aja, orkade inte sortera alla, som ni nog kan förstå...

Nu ska jag ladda upp lite fler och NYA bilder på Sonic från sista dagen tillsammans med dom.

 

Av Ella & Maja - 22 juni 2012 17:45

Min midsommar har vart ganska tråkig... Eftersom att jag har feber så har jag bara vilat hela dagen. Jag hoppas verkligen att jag bli bra tills imorgon, för då åker vi till Småland/Östergötland där vi har ett sommarställe och mina kusiner och min farmor och farfar bor där.

Min kusin Tora hyr två islandshästar just nu, och vill så gärna följa med och träffa dom! Sen ska vi fira min lillebror som fyller 10 år på torsdag, den 28 juni.

Och vet ni vad, Simbas (min katt) syster Sara har fått tre stycken kattungar! Hon fick dom för sådär fyra dagar sen tror jag. Det blev två små gråa katter och en stor svart-vit. Vi ska få en av dom kattungarna och ta med hem till oss, det ska bli jättekul! Kan inte vänta tills jag får se dom... <3

 

Av Ella & Maja - 22 juni 2012 17:05

Nu är jag nyfiken, ska någon utav er till Karlshem i sommar? 

Jag vet några som ska det, men jag undrar om det är några fler. Det skulla vara jättekul om någon skulle dit! Några kanske till och med har vart där redan, vad vet jag? o.O Jag tror att det åtminstone har vart ett ridläger där redan. Undra vilka som hade Sonic och Bronco... Om ni ska dit i sommar skulle jag bli superduperglad om ni hörde av er! Skulle vara kul att få höra hur våra små hästar har det. ;)

Har ni märkt förresten att Karlshem har skaffat en blogg? Klicka här för att komma till bloggen!

 



Av Ella & Maja - 22 juni 2012 17:03

 

Av Ella & Maja - 22 juni 2012 16:30

Jag, min mamma, min bror, min syster, Ella, Ellas mamma och Ellas bror åkte tillsammans till Cesme, Turkiet, tidigt på torsdagsmorgonen den 14 juni. Vi kom fram till hotellet på eftermiddagen, och då checkade vi in, gick upp till rummet och gjorde i ordning lite, badade i poolen och gick ner till en liten restaurang och åt lite.

Några dagar senare fick min syster vattkoppor. Det var lite synd, för Ella och hennes familj skulle åka in till en marknad och shoppa lite. Men vi kunde inte följa med eftersom att Molly var sjuk. Hon var sjuk i flera dagar men sen kom en doktor och hon fick medicin, så det var bra!

Vi bodde på ett hotell som heter Sun Beach hotel, och precis bredvid det hotellet så ligger ett annat hotell som heter Kerasus resort hotel. Där åt vi all mat och så, för vi hade All Inclusive där. Men en kväll åkte vi in till en restaurang i Cesme. Vi gick runt lite där och så, det var kul! Det fanns ganska mycket katter, både på hotellet och där vid restaurangen. Men vid restaurangen fanns det en katt som hade brutit en fot och bara hade ett öra. Haha, överlevare eller? Och på vårt hotell fanns det en katt som hade fyra stycken kattungar, jättegulligt!

Sista dagen på hotellet blev jag sjuk., jag fick ont i huvudet. Sen när vi skulle åka hem med flyget så fick jag ont i halsen också och fick lock för öronen. När vi var tillbaka på Arlanda var klcokan runt två (på morgonen) och när vi väntade på vårat bagage så höll jag på att svimma! Det var jätteläskigt, allt blev bara helt svart helt plötsligt och jag föll liksom ihop. Mamma hjälpte mig och gav mig massa vatten att dricka och en alvedon. Jag piggnade till väldigt fort sen igen. Jag tror att jag svimmade bara för att jag var helt utmattad! Jag var väldigt sjuk, hade jättehög feber och var supertrött. Men jag vaknade ju dirket sen och höll mig vaken i taxin hela vägen hem. Men när jag gick och la mig hemma så sommnade jag direkt. 

Här är en bild från dom två hotellen uppifrån. Vi bodde i det som ligger till höger, men vi var väldigt mycket på hotellet till vänster också. Vi fick bada i deras pool och sånt med. ;)


Bildbomd från hotellen mm kommer ikväll! :D

Om det är något som ni undrar över så är det bara att fråga på!

 

Av Ella & Maja - 22 juni 2012 16:20

Hej allihopa! Det var ett tag sedan man bloggade nu. Dom flesta kanske förstod, vi åkte ju till Turkiet som vi skrev några gånger tidigare. Men tyvärr funkade inte internetet där så det blev ingen uppdatering under hela tiden som vi var borta, sry! 

Men det var en bra semester i alla fall, tycker jag. Ska sätta mig och skriva ett långt inlägg om hela semestern alldeles strax. 

Just nu är jag sjuk, har feber, lite ont i huvudet och i halsen och  så. Det hände en lite läskig sak igår som ni får läsa om i "semester-inlägget" snart...


 

Av Ella & Maja - 13 juni 2012 09:28

Godmorgon! Klockan 10:03 ska jag och Ella ta en buss till stallet. Vi ska vara där hela dagen, för det är mycket som måste fixas idag. Vi ska mocka ur både deras vanliga hage och deras gräshage, mocka ur boxen, smörja all utrustning och plocka fram alla Karlshems saker som vi fick med hästarna. Jag använder till exempel mitt eget träns, mina egna stigbyglar, mina egna stigläder och mina egna grimmor. För när man hyr en häst från Karlshem så får man bara med ett träns, en sadel (utan sadelgjord och schabrak/vojlock) och en grimma till hästen, ingen annan utrustning. Men jag använder bara mina egna saker förutom själva sadeln.

Men sen hade vo också tänkt att rida ut en riktig långtur och ta med oss matsäck. Det kommer bli supermysigt! Sen ska jag ta med mig min kamera också  och ta massa bilder. 

Mamma kommer och hämtar upp mig i stallet någon gång runt klockan 16:00 tror jag, för då ska vi åka och hämta en transport till Sonic som vi ska ha när vi kör tillbaka honom till Karlshem.

Bild på Karlshem, från Google.

 

Av Ella & Maja - 13 juni 2012 08:26

Tänkte skicka några bilder till Aud på mig och Bronco, hon skrev att hon gärna ville ha det och att de uppdatera Karlshems hemsida. ;)


Vet inte vilken jag ska ta, eller ska jag skicka alla? Kommentera! ;)

 

/ELLA


Presentation


Vi är två tjejer på 13 år, Ella och Maja. I vår blogg kommer du att få läsa om våra liv som mest handlar om hästar och annat som händer i vår vardag.
Enjoy! :)

Sök i bloggen

Fråga oss

42 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Besökarstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards